Khamis, 19 Mac 2009

BISNES MAIL ORDER

Saya baru membeli buku yang bertajuk BUAT DUIT DARI RUMAH oleh Mohamad Rozani Pawan Chek. Buku yang berharga RM 25.00 ini mengandungi banyak ilmu bagaimana hendak bisnes dari rumah kita. Gabungan bisnes Internet dan Mail Order ini merupakan satu perniagaan yang boleh diceburi oleh sesiapa yang bersemangat tinggi dan ingin sentiasa di samping anak-anak. Saya sedang mendalami bisnes ini dan setelah saya bersedia dari segi mental dan fizikal kelak, Insya Allah saya melibatkan diri dengan serius dalam bisnes ini. Buat masa ini saya ingin meneruskan perniagaan bio-asli yang mempunyai ciri-ciri perniagaan tersebut. Lebih baik lagi pihak syarikat yang menguruskan penghantaran produk. Kita hanya bertugas mencari pelanggan dan prospek agar empayar perniagaan ini terus berkembang di seluruh pelosok negara ini, malah jika kita berkebolehan tinggi, kita dapat memasarkannya ke negara luar, kerana BIO ASLI mempunyai pelanggan di 231 negara. Gabungan perniagaan MLM, Trading dan Mail Order menarik minat ramai orang untuk menceburi perniagaan Bio-asli ini. Jika berminat daftarlah ahli dengan klik web di bawah:
Antara petikan buku ini ialah:
" Dunia ini tidak pernah menawarkan kejayaan yang sedia ada kepada sesiapa pun, tetapi dunia ini sentiasa menawarkan peluang kepada semua untuk berjaya"
" Seandainya kemiskinan itu sejenis mahluk, pasti kupenggal dengan pedangku ini" Syaidina Ali
ULASAN SAYA SENDIRI
ROZITA IBRAHIM-SENDAYU TINGGI
DATUK MAZNAH HAMID

Kita tidak boleh lagi membiarkan masa berlalu begitu sahaja. Orang lain terus membina premis perniagaan dan mengecapi segala kemajuan yang ada di bumi Malaysia ini, tetapi kita hanya menjadi penonton kepada kemajuan itu. Mereka tinggal di rumah yang selesa dan berhawa dingin manakala kita bergelut dengan kemiskinan dan kepanasan. Anak-anak kita tidak selesa tinggal di rumah lantaran rumah kita yang sempit. Masih ada lagi sisa-sisa waktu yang berbaki, untuk kita berhijrah ke arah kehidupan yang lebih berkualiti. Jika kita tinggal di kawasan setinggan yang sering banjir dan mempunyai sistem perparitan yang tidak teratur, maka sudah sampai masanya kita berjuang habis-habisan untuk menempatkan anak-anak kita di kediaman yang lebih selesa daripada itu.

Jika para pendatang itu, mereka dahulunya datang dengan sehelai sepinggang, kini mereka mampu menakluki ekonomi kita. Mengapa kita terus terhimpit dengan segala permasalahan, sehingga ada yang mengikat perut anak-anak kerana kesukaran mencari sumber kewangan? Beratus-ratus ribu pendatang dari Nepal, Bangladesh,
Indonesia, Vietnam memandang Malaysia ini sebagai lembah emas. Mereka sanggup bergolok-gadai menjual lembu kerbau dan harta benda semata-mata ingin datang ke negara kita ini. Ada yang mati di lautan kerana tujuan yang satu ini iaitu bekerja di Malaysia.

Datuk Maznah Hamid, dahulunya duduk di rumah setinggan yang terpinggir, namun dengan jiwa waja dan kentalnya hari ini beliau memiliki satu perniagaan yang sangat besar. Kini beliau membeli apa sahaja yang tidak mampu dimilikinya dahulu. Ia merupakan salah satu contoh anak Melayu yang berjaya daripada bawah hingga kemuncaknya. Begitu juga Rozita Ibrahim, yang pernah menoreh getah seawal jam 2.00 pagi kini seorang jutawan herba. Siapa yang tidak kenal Sendayu Tinggi? Saya tertarik dengan Pn Rozita yang berpegang kata-kata Hina besi kerana karat, Hina manusia kerana melarat.

Berusahalah untuk mengubah nasib keluarga anda. Lihatlah dan tenunglah wajah anak-anak anda dalam-dalam, di situ akan timbul semangat. Sampai bila anda membiarkan mereka mewarisi segala kesusahan dan kemiskinan ini. Usahlah kita terus jadi tangan yang di bawah. Jadilah penyumbang dan penderma, bukan sebagai peminta yang menyebabkan maruah bangsa terus tercemar selama-lamanya.

Tiada ulasan: