Sabtu, 1 Ogos 2009

MEMBINA CHAT SHOUTMIX DI DALAM BLOG

Nak buat chat corner?...Mula-mula buka dashboard macam biasa, masuk emel dan pasword
maka akan keluar dashboard seperti di bawah ni, klik pada layout(reka letak)
Klik pada TAMBAH ALAT

Maka akan keluar gambar seperti ini, pilih Java script....dan simpan dulu, letak di bawah scrin komputer anda

Pergi ke blog yang ada chat corner, contohnya blog saya.
(Saya dah buanglah, sebab ada org suka sakitkan hati saya)

ok tak apa...anda....

Ok klik sini


Ok...klik pada Create Shoutbox.
Kalian kena ikut arahan-arahan dalam shout box ini, termasuklah
memasukkan emel dan pasword. Emel dan pasword ni harap disimpan, supaya apabila nak edit time, colour
maka mudah untuk kita mengubahnya.

Sampailah kalian akan jumpa, code seperti ini, sila COPY dan....
PASTE pada Java script yang mula-mula kita buka tadi.
Jangan lupa klik SAVE petak warna oren di bawah sebelah kanan tu.
(dua petak kecil kat atas tu ialah ukuran contoh 210 X 500 ke,ikut suka anda.


SELAMAT MENCUBA SEHINGGA BERJAYA!!!

Anda juga boleh setting, ubah suai warna, jam ikut jam Asia-Kuala Lumpur,
Semuanya dalam ruangan setting!
Godek ajelah, lama-lama anda akan pandai juga. Saya dulu pun macam tu juga.

1 ulasan:

Imddin Ahmad berkata...

Terima kasih....
saya telah berjaya pasang shoutbox kat blog saya dengan jayanya......
imddinahmad.blogspot.com