MAKLUMAN

NO HANDPHONE SAYA (DI ATAS TU) JENDELALIMA TRADING HANYA UNTUK TEMPAHAN PRODUK YG SAYA JUAL.

Isnin, 14 September 2009

JAMBATAN KLASIK PT SULONG

GAMBAR JAMBATAN PT SULONG YANG DIAMBIL PADA TAHUN 1945

JAMBATAN PT SULONG PADA TAHUN 1980-AN

PEPERANGAN DI PT SULONG
Gambar-gambar sumbangan Pustaka Roti Tempayan Pt Sulong

3 ulasan:

~ Mummy Gee ~ berkata...

until now keep wondering...kenapa dia orang (siapa dia org tu ek???) robohkan jambatan klasik yg bersejarah tu? Buat jer ler jambatan baru kat sebelah, jambatan tu kan ada sentimental value.

Mama Miraki berkata...

Tinggi tu jambatan Pt Sulong. Dulu2 takut kalau naik jambatan ni..sebab dulu kan arwah mak selalu cakap..ada orang letak kepala masa nak baut jamabtan..hihihihihi taktik tak nak bagi kita merayau tu..

MSOM berkata...

Tengok gambar tu pun jadilah. Seperti rumah ibu bapa kita, kena juga diroboh dan tukar banglo, kalau tak nanti jadi jin bertendang. Mungkin kerana tinggi sangat, maka jambatan itu drendahkan. Lagipun jambatan kuno itu tidak mendatangkan hasil apa-apa.Ya memang orang dulu-dulu takutkan anak-anak mereka dengan pemotong kepala, sampai saya nak pergi mengaji pun takut.