Jumaat, 11 Disember 2009

ADAKAH FLYER-FLYER ITU SAMPAH?

Oleh sebab aku pun berkecimpung dalam dunia kejurujualan dan mengedarkan flyer, maka flyer yang aku terima pada pagi Jumaat di Karfour Batu Pahat ini aku simpan baik-baik dan aku hargai. Dan malam ini aku scan. Ia tidak sia-sia seperti flyer-flyer yang aku terima sebelum ini, di mana semuanya aku masukkan ke dalam tong sampah. Aku melihat jurujual itu beria-ia memujuk aku dengan produk dan perkhidmatan yang ditawarkan.
Aku hargai flyer Alza ni bukan bermakna aku nak beli, cuma untuk panduan insan-insan di luar sana tu
kut-kut tengah merancang nak beli ALZA yang sporty tu.

Ini pula iklan POTONG JANGAN TAK POTONG! P1W1MAX.
Tertanya-tanya juga aku apa istimewanya Potong-potong ni


Alahai untungnya orang sekarang, dengan bayaran RM 278 bulanan sudah boleh memandu kereta baru.
Dulu masa aku mula mengajar, sudahlah gaji kecik, bayaran kereta mahal mak datuk! Bersyukurlah orang-orang muda tu....!



3 ulasan:

Mama Miraki berkata...

hai cikgu...dah amik flyer ALZA tu...ada hajat baru ker....

SAM73 berkata...

alahai untungnya orang sekarang... jom kita jadi kecik balik...

~ Mummy Gee ~ berkata...

MSOM - klu dah berkenan tu tangkap jer, jangan tunggu lama2 nanti mengigau2 panggil ALZA, ALZA (jangan jadi ALIZA udah ler, karang ada yg kena tido luar pulak)...

si SAM73 la ni tiap2 mlm ngigaukan corell corell jer...