Selasa, 23 Februari 2010

ROTI NAN KACANG POL

ROTI NAN KACANG POL

HASIL CIPTAAN EN MAHADI & KAK LIMAH

LOKASI GERAI M4 BENTENG JLN PESERAI

DI HADAPAN HOSPITAL PUTRA

Petang Sabtu 20 Februari, sebelum kami berangkat ke Batu Pahat. MMiror ada menelefon aku, biasalah mesti ada perkara penting.

Petang itu aku ingin menikmati makanan yang lain daripada yang lain. Teringat Abang Mahadi ada menyediakan menu Roti Nan Kacang Pol. Isteri dan anak-anak aku minat makanan lain. Rasanya saling tak tumpah seperti Roti Nan kat Parit Sulong.

20 ulasan:

Teman Setia Anis berkata...

Aku bab makan2 ni cukup suka... Lagi2 yg pelik2 yg tak pernah aku makan... Pasti aku nak mencubanya... Nasib baiklah aku ni baka yg slim je... Kalau tak boleh jadi mcm Marlia Tengku Sabree...

Mama Miraki berkata...

macam sedap aje roti tu....tapi rupa cam roti bakar biasa pulak....

tunbegia berkata...

haku pernah terai kacang pol sebelah balai bomba larkin,

salamm,

Miss Mirror a.k.a Sam berkata...

kt JB paling popular depan Wisma Persekutuan...mmg tip top. Dulu klu lepas2 beriadah kt Istana Bkt Serene selalu kami mkn kt sana.

nk buat sendiri pun boleh...cuma yg payahnya susah nk cari kacang pool ni skrg...aku selalu tukar dgn kacang panggang biasa dlm tin tu..boleh jugak la..walau kureng. Blend le kcg tu td jgn hancur sgt..Bubuh le bwng2, ketumbar jintan, udang kering, kari...pastu msk mcm biasa...

potongkn limau, goreng telur stgh msk...campak kt kuah..campakkn cili hijau potong...dah SIAP!!
Bakar roti. Tu je aku punya versi. Main agk2 je...tp sedap la jugak!!

Mama Miraki berkata...

kacang pol tu kacang apa erk...kacang yang masuk swimming pool ker....tak pernah makan dan tak tauuuu kat mana ada jual...heheheh

Miss Mirror a.k.a Sam berkata...

kacang pool ni besar2 sikit, warna merah dan keras tak mcm kacang panggang biasa yg kita mkn dlm tin tu..mmg susah nk jumpa skrg ni kt pasaraya Mama...tapi klu kt KL ada.. jgn lupa upload ya...dia tulis kt tin tu KACANG POOL..

Miss Mirror a.k.a Sam berkata...

yg dlm gmbr tu sebenarnya bukan roti nan pun..ni mesti MS wrong information ni. kacang pool ni org mmg mkn dgn roti bakar biasa tu.

oh ya... benda2 tu jgn lupa tumis dulu..mcm org msk kari biasa tu..bezanya jgn lupa bubuh jintan. udg kering..kuah kena pekat2. baru tip top mcm kt kedai.

MSOM berkata...

Anis...selagi boleh makan, makan. Nanti dah tua, duit dah banyak, tak boleh mkn itu, makan ini baru menyesal

Teman Setia Anis berkata...

Roti nan tu yg tempek kat tempayan.... Makan dgn ayam tandori perah limau uie... sedapnya... Aku nak ge Bandar Tasik Selatanlah... Tak boleh jadi ni... Ada satu kedai mamak tu sedap dia buat... Gau-gau bau dia... Jom Mama Miraki kita ngeteh jom... Anis belanja Mama Miraki bayar.... Heee...

MSOM berkata...

MAMAMIRAKI...masa saya makan roti tu saya masih demam, jadi tak dapat nak gambarkan rasa roti itu secara terperinci.

MSOM berkata...

TunBegia ni round Malaysia...macam2 dia dah jumpa.

MSOM berkata...

Sam, En Mahadi tu yang kata itu ROTI NAN. Nan tu kan ROTI TEMPAYAN? Entahlah Sam!

Miss Mirror a.k.a Sam berkata...

roti tempayan tu bulat la.. ala aku pernah buat la walau tak le sesedap kt kedai. Betul ckp Anis tu.. nan selalunya mkn dgn tandori chicken..kt jb ni paling sedap kt UDA...

SeNDuDuK PuTiH berkata...

Nampak macam sedapp jer...

Pernah gak rasa kacang pol yg sedap gak kat JB nih, tp tak tau plak tang mana kedainye sebab member opis belanja...

SeNDuDuK PuTiH berkata...

Nampak macam sedapp jer...

Pernah gak rasa kacang pol yg sedap gak kat JB nih, tp tak tau plak tang mana kedainye sebab member opis belanja...

YIN-WONG KHOO LAI berkata...

Kat Kulai ada restoran jual roti bakar kacang pol... cam tu le... kalau roti nan tu biasa memang dgn tandori ayam. Kedai tepi sungai kat Pt Sulong memang ada jual roti nan. Kira standard jugak rasa dia cuma kuah dia lain but still nice.
Itu yg aku cakap dia kenal aku tapi aku tak kenal dia... tapi aku buat macam kenal aje le... nanti dikata sombong pulak.

Mama Miraki berkata...

ANIS...
pegi "ngeteh"...jommmmmmmmmmmmmmmmmmm...hobi mama tu hehehehhehe... cuba gi makan kat restoran Q-BISTRO kat Bandar Tasik Permaisuri..sedap roti nan dia...anak2 suka NAN CHEESE..termasuklah roti tisu yang tinggi menggunung tu

Teman Setia Anis berkata...

Restoren dekat dgn pasaraya Hero tukan... Kat situ pun sedap gak... Alamak malam ni ada dinerlah pulak CNY tempat hubby kerja...

MSOM berkata...

yIN, MAMAmiraki, Sam, Senduduk, Begia...nak senang , makan ROTI BERJEMKAN AISKRIM lagi sedap. MUDAH, MURAH DAN PANTAS.Anak2 yang malas makan pun suka.

MSOM berkata...

Anis..SHahir PASTI SUKA.