Rabu, 17 Februari 2010

SUNGAI BANTANG BEKOK

Petang Isnin itu berdetik dalam hati, bagus juga esok ni ke Bekok. Tiba-tiba sahaja, Zailani sms" Som, esok jom ke Bekok" Aku terus balas serta merta "Ok Bos! Setuju!" Maka pagi Selasa 16 Februari bertolaklah kami ke sana. Aduh! Ramainya orang! Tak pernah aku lihat situasi demikian gawat! Walau bagimanapun dapat jugak aku memacakkan khemah di tepi air yang mencurah! Orang parking kereta sejauh dua kilometer! Ada yang kata, semalam mereka ke Tangkak, kat sana tak dapat mandi, kerana ramainya orang. Di sini ramai juga, tapi dapat mandi.Siap sahaja khemah itu aku dirikan, aku terus bersantai sambil baca Metro......terasa dunia ana yang punya.....uwek!





Papan tanda ke Air Terjun Bekok

Subhanallah.....! Maha Suci Allah!

Iswaraku berhenti sekejap menikmati suara unggas yang bergemersik....

Orang yang datang tak putus-putus,
seperti air terjun itu sendiri

Kalau kalian malas nak bawa bekal,
setakat nak mengalas perut adalah 10 gerai menjual makanan
seperti burger, kentang goreng, nuget, ais krim (50 sen shaja)


Ili melayan anak Zailani & Hafizah

Cikgu Zailani ni ente bertapa ke?

Nak parking, parking dah penuh, ada yang berjalan kaki dua km untuk sampai
ke sini. Aku tak pernah jumpa keadaan begini setelah berkali-kali
aku datang ke sini, mungkin atas faktor cuaca (pemanasan global).


Di sini semuanya lengkap, nak solat pun disediakan surau yang kukuh.

Malangnya, kesian surau ini, sampai bila nak dibetulkan?
Lama-lama reputlah nanti dimamah hujan


Rakyat Malaysia masih berminda negara dunia ketiga.
Wawasan 2020 tinggal beberapa tahun lagi,
tetapi sikap buruk ini masih diteruskan lagi,
sungguh menyedihkan, adakah patut, mereka suka tempat ini,
tetapi telah memperkosa keindahannya!



Dah nak balik, baru terjumpa Sdra Mislan Saderi, teman sekampung
yang kini bertugas di Puspakom Pahang


Akibat cuaca panas luar biasa dan sempena cuti TB Cina,
ramai sangat yang datang ke sini sehingga jem mengalahkan KL


Aku tak puas hati dengan Lampu Isyarat di Pekan Chaah ini,
TAK LOGIK, untuk melepasi lampu ini sampai tiga kali lampu
merah. Harap pihak berkenaan manual balik lampu ini. Setiap kali lampu hijau
cuma dapat melepaskan tiga buah kereta sahaja, mengakibatkan
kereta bersusun panjang.........

LAGI GAMBAR-GAMBAR DI BEKOK >>>>

12 ulasan:

Mama Miraki berkata...

sejukkkkk mandi air terjun..best tu panas2 berendam.....

tunbegia berkata...

sungguh seronok mandi air terjun, ramainya orang sebab cuti cny, ramai buang sampah merata-rata sebab tiada tong sampah, lampu trafik chaah memang untuk 3 kereta saja sbb selalunya tak ramai orang lalu disitu, :-)

salamm,

jbfresco berkata...

Salam MS..wah mandi2 ke..gee ada gak pi c2 ramai2,tp x mandi..dah ramai sangat orang jadi air pun keruh..kami makan2 sahaja sambil menikmati alam yg masih cantik ..balik jem sbb orang dah ramai parking kanan dan kiri jalan..insallah akan datang lagi tapi bukan musim cuti spt inilah..c/0..TUNBEGIA..tong sampah ada banyak disediakan tapi mungkin sikap kut...

~ Mummy Gee ~ berkata...

MMiraki - Bila kita nak ke Sg Congkak lagi... ke kita ke Agrotek pulak kali ni...

jbfresco - sikap orang yg pentingkan diri sendiri cam tu la, walau disediakan tong sampah sebesar lori pengangkut sampah tu kalau dah kat kepala otak set 'nnt ada org kutip/sapu sampah' atau 'alah org lain pun buang sampah merata gak' memang tak guna pun...

MSOM berkata...

MMiraki...ni pelancongan budget, gaji Mac lama lagi!

TunBegia..jalan2 kat Johor, tidur kat mana?

Gee Jbfresco, kenapa tak habaq kat kami, ada kat situ, takut kena snap gambar ya? Blog swasta kita satu lagi tu apa dah jadi?

Mummy Gee, tempat ni dari PS cuma 1 jam 15 minit je. Balik PS boleh round2. Tgoklah SENDUDUK PUTIH ambik gambar kat TASIK SERI MEDAN tu. Kamera dia tu mahal tu!

SAM73 berkata...

aku selalu je dgr Ustazah Minolad dgn familynya gi merayau kt Bekok ni..tp aku sendiri x pernah pun sampai... sebenarnya cuti2 M'sia ni bukan je menjimatkan tp seronok je aku tengok... asalkan tiap kali cuti tu kita beralih2 tempat...tak perlu sampai ke kutub utara.. kt persekitaran kita ni pun byk tempat yg mendamaikan hati yg belum kita lawati.

Teman Setia Anis berkata...

Tiap tahun bila CNY aku balik Perak dan tempat yg kami kunjungi biasanya Cemeron atau Teluk Batik. Tapi kali ini aku lebih suka mengeratkan kasih sayang dengan keluarga di Johor... Kerana peluang ini jarang aku dapat sejak aku jauh dgn keluarga. Mlm CNY tu aku makan besar dgn keluarga di rumah... Semua ada, seronok sangat. Kalau boleh nak mcm ni selalu.. Time org ramai-ramai kat air terjun yang aku paling tak suka orang terlalu ramai... Takut ada yang melepaskan lojinya dan tak pasal2 mandi air kencing pulak nanti... Aku lebih rela tak mandi takut gatal2 satu badan nanti....

MSOM berkata...

kALau dikumpulkan air kencing semua yang datang tu, belum dapat memenuhkan sebuah kalbat.... air paip yg kita minum pun bercampur tahi anjing dan bangkai mayat bayi yg dibuang...

SAM73 berkata...

sbb tu la kena pasang water filter kt rumah...ni apa crita ni? air k*****g orang semua ni... kan air terjun tu melebihi dr 2 kolah.. dn dikategorikn sbg air mutlak ~ suci lg menyucikan...mana ada bleh gatal2 plak..

SeNDuDuK PuTiH berkata...

Wah sampai sana yer smlm, fatutla tak nampak kelibat kat PEkan SM smlm...
Terserempak dgn Burhan tp dia menonong jer tak prasan org sekeliling, nak kejar dia tapi tak sempat... sempat snap gambar keter dia dr jauh jer.. huhu

YIN berkata...

Msom... Cikgu Zailani tu... Zailani Amin kerrr.... kalau ye dia tu classmate masa di SMKDS tapi dia lebih excellence dari aku... aku dengar dulu dia mengajar di SK Pt Sulong bersama Cikgu Ahmad Rasib Othman orang Bt 21. Zailani Amin orang batu 19 kalau tak salah aku.

MSOM berkata...

SAM, dulu aku aktif jual penapis air, tp masalah servis tu yg menyebabkan aku tak larat, menggigil2 psang kat kepala paip tu, ada yg rosak, tersumbatlah macam2 hal. SENANG JUAL kopi. Habis MINUM, beli lagi.

SENDUDUK PUTIH-Burhan sentiasa sibuk 24 jam. Nak bual dgn dia kena buat temu janji. Aku belum sempat round SM.

YIN- confius pulak saya ni. ZAILANI ni Zailani Ahmad. Dah cuba cari dalam FACEBOOK tak? Jomlah join our comunity!