MAKLUMAN

NO HANDPHONE SAYA (DI ATAS TU) JENDELALIMA TRADING HANYA UNTUK TEMPAHAN PRODUK YG SAYA JUAL.

Selasa, 8 Jun 2010

PEKAN AIR HITAM MERIAH SEPANJANG TAHUN

Macam sedap je jambu ni, menyesal pulak tak beli nanti...



Masa kecil dulu aku kenyang makan keladi selatah ni.
Sekarang sudah jarang ada, tetapi di Pekan Air Hitam masih boleh diperolehi.



Eh Eh...banyaknya Teddy Bear



Pekan Air Hitam memang tidak pernah lengang, sentiasa dipenuhi pengunjung




Buah Lychee ni buah kegemaran anakku Ili Nabilah sejak dalam perut ibunya lagi.....
(masa tu mengidam buah lychee)

Pekan Air Hitam sinonim dengan produk tembikar

Key Chain pelbagai variasi menarik minat kanak-kanak

Wow! Banyaknya barang-barang kat kedai ni!




Kalau pergi ke Johor, tak singgah Air Hitam maka lawatan kalian dikira
belum sempurna......!




Kraftangan ini sejenis mobail yang berbunyi apabila ditiup angin...
Rasa begitu klasik semasa angin bertiup



Macam-macam ada bang, bantal, tikar, topi.


Kedai produk rotan, macam-macam barangan daripada rotan, termasuk
rotan untuk memukul anak-anak yang tidak mahu mengaji pun ada!





Topi Koboi...aku tak ada bela kuda, buat apa nak beli...?

13 ulasan:

Mama Miraki berkata...

MS - keladi selatah tu sedapnya buat kerepek....kalau yg comel2 kecik tu rebus jer...sedap woooooooo

Bestnya pekan Air Hitam....dah berkurun rasanya tak singgah ke sini....

MSOM berkata...

Berkurun? Sesekali balik kampung bolehlah ronda2 ke sana. Penuhkan booth kereta dengan tembikar.

ONE ZABA berkata...

bawak je duit seguni kalau nak ke situ...

Miss Mirror a.k.a Sam berkata...

masalahnya....aku yg selalu lalang pun tak pernah menyinggah... itulah ajaibnya aku ni... aku nak cari bakul2 rotan...

MSOM berkata...

Dwen, kalau engko datang sini kena bawak lori kontena.

MSOM berkata...

Miss Miror, mungkin segalanya telah cukup di Jaya Jusco

~ Mummy Gee ~ berkata...

Betul kata MMiraki tu keladi selatah @ sarawak kalua buat kerepek sedapnye... melambak2 abah tanam dulu tapi tak ada harga, la ni RM5/kilo. Tp rasa kat PS lagi murah RM3.50/kilo. Ada satu makcik selalu jual kat depan pasar basah tu...

en_me berkata...

dulu selalu gak singgah ayer hitam nih.. ehehe

YIN berkata...

Msom koboi sekarang dah tak naik kuda... dia orang naik motor scrambler. Boleh beli topi tu...masa latih budak sukan boleh pakai... kan macho gitu...

MEK KLATE berkata...

kentang yg kecik2 tu tak de ke.direbus sedap.mama miraki n mummy gee n yin mesti tau kentang apa kan.

MSOM berkata...

en me,
dulu mungkin masa belum ada lebuh raya kannn...?

Mummy Gee,
Sekarang nak tanam pun susah nak dapat selatah yg cantik mcm dlm gambar tu.

Yin,
Biasa yg pakai topi tu, badan dia perkasa macam abang Yin kita ni.

Mek Kelate,
Tkasih buat pertama kali berkunjung ke sini. Saya tau apa nama kentang tu. dULU SAYA ADA TANAM JUGA...malu ah nak sebut!

YIN berkata...

Eh Mek Kelate ( anak Hj. Omar )pun dah join alam cyber.Syukur dah pencen masih sempat kenal IT.

Mamaleesya berkata...

kalo nak kirim beli teddy bear bole ke? anak mama suke sgt teddy bear. Sana murah kan...kalo bole akak bank in duit dengan duit pos sekali hehe