MAKLUMAN

NO HANDPHONE SAYA (DI ATAS TU) JENDELALIMA TRADING HANYA UNTUK TEMPAHAN PRODUK YG SAYA JUAL.

Rabu, 4 Ogos 2010

PERKAHWINAN SEAWAL 16 TAHUN


Tadi aku baru terdengar kerajaan Melaka membenarkan pelajar lelaki boleh berkahwin seawal umur 18 tahun, dan pelajar perempuan seawal 16 tahun.

Bagi aku baguslah kerajaan Melaka bertindak bijak kerana pada tahun 2009 lebih 300 remaja telah hamil sebelum nikah di seluruh Melaka. Johor apa kurangnya? Bila ingin ikut jejak langkah negeri Melaka?

Jika boleh tu hantaran yang tinggi sekarang ni dikurangkanlah sedikit agar lebih ramai orang berpeluang untuk berkahwin.

Yang penting segala kebejatan sosial yang ada dapat dibendung agar tidak terus melarat.

8 ulasan:

Azham Hj Johari berkata...

saya sokong..saya boleh kahwin sekarang nie..

MSOM berkata...

Ya kebetulan Fariza orang Melaka! Cantek!!!! Cepat aturkan peminangan. Aku sanggup angkat beg-beg Azham

Miss Mirror a.k.a Sam berkata...

ha elok la tu....nampak gaya Am pun macam dh tak sabar sgt je tu!

Mama Miraki berkata...

ada juga tak bagusnya kot...habis tu dah kawin...nanti anak bini nanti semua mak bapak kena tanggung pulak yea....hahahahha...ornag lain sibuk nak sekolah dia sibuk nak beranak..nanti cikgu gak pening kepala tau....yelah kalau dah pelajar dan cikgu sama2 mngandung kan...hahahahha

~ Mummy Gee ~ berkata...

So cikgu dan anak murid sama2 cuti bersalin... hehehe...

MSOM berkata...

Mama Miraki dan Mummy Gee,
Adalah lebih baik melahirkan anak halal, daripada anak haram. Hari ni banyak sekolah dapat cucu yang tidak tahu asal-usulnya.

ONE ZABA berkata...

minat je ko bab bab ni..

MSOM berkata...

Onezaba,
Habis macamana, aku selalu dgr bekas anak murid aku dah menimang anak pada usia 13/14 tahun? Maka lebih baik baby tu ada bapak yang sah.