Selasa, 28 September 2010

BIARLAH POLIS JALANKAN TUGAS MEREKA


Sabar,sabar, kes ini agak rumit. Jabatan kimia sedang bertungkus-lumus menganalisis DNA.Satu lagi usah percaya sangat laporan akhbar, seperti kata dua oleh Mohd Bakri kepada pemberita. Semoga kisah tragis ini akan berakhir dengan watak jahat akan menerima balasan yang setimpal.

Satu lagi kalian bayangkan betapa kali ini polis sangat bekerja keras menyelesaikan kes ini. Paling membuat aku sentiasa terbayang-bayang ialah bagaimana mereka mendulang serbuk tulang di dalam sungai itu. Bayangkanlah kalau suami , abang atau adik lelaki kalian yang menjadi polis yang mendulang itu. Dahlah sungai itu berlumpur dan entah ada najis lembu, anjing dan macam-macam lagi. Kalau kerja macam group Gerak Khas Yusof Haslam tu, macam seronok je jadi polis. Boleh mengurat polis yang cun-cun. Baju pun bersih je 24 jam. Dalam seminggu dua minggu semua kes jenayah dapat diselesaikan!

Akhbar melaporkan:

Mohd Bakri  mengulangi amaran bahawa polis tidak akan teragak-agak mengambil tindakan sewajarnya terhadap pemberita yang salah melaporkan kes Sosilawati.

"Saya mesti memberi amaran kepada anda (pemberita) kerana saya akan mengambil tindakan sewajarnya, kami telah memberikan peluang secukupnya bagi anda mendapatkan maklumat, namun bukan untuk menulis sesuatu yang tidak benar, jika tidak, kami akan mengambil keterangan daripada anda," katanya.

Tiada ulasan: