Khamis, 7 Oktober 2010

HANYA NYANYIAN DALAM SEPI



Malam ni aku dah tak ada nak cerita apa-apa. Jadi aku search lagu penuh kenangan ini. 

Lagu ini sangat nostalgik kepada aku. Masa tu aku Tingkatan 6 di Sekolah Tinggi Batu Pahat. Setiap kali naik bas sekolah, lagu ini mesti tak tinggal. Dalam kelas pun kawan-kawan sering menyanyikan lagu  ni. Salah seorang teman sekelasku yang meminati lagu ini telah pun meninggal dunia beberapa tahun lalu kerana eksident.

Adikku, SA pasti lebih tersayat dengan lagu ni.....! Cinta yang tak kesampaian.

6 ulasan:

Miss Mirror a.k.a Sam berkata...

."..pandanglah ke atas keluargamu di sana...turutkan la kehendak mereka.. lalala..." part ni yg ada kena mengena dgn SA. (mati kita klu SA baca!!! hahahha)

Nyanyian adakala menjadi doa...sebab selalu diulang2 lirik 40 kali..tu yg betul2 cinta tak kesampaian tu...agaknya la...hahahaha...habis la kita kena marah pasni!!!

en_me berkata...

jiwanng teww kang.. uhuhu

MSOM berkata...

Yg tak lupa juga ada org kena dera dgn warden, gara2 salah faham bakal abang ipar jengok kat asrama

MSOM berkata...

En Me,
Jiwang Karat niiiii

WONG KHOO LAI berkata...

Lagu ini mengimbau kenangan lalu di zaman remaja sekitar tahun 1983-84.... around thatla... masa form six kat SDBL. Antara studen yg glamer coz gi sekolah naik motor Honda baru. JAP 6170...

WONG KHOO LAI berkata...

Lagu ini mengimbau kenangan lalu di zaman remaja sekitar tahun 1983-84.... around thatla... masa form six kat SDBL. Antara studen yg glamer coz gi sekolah naik motor Honda baru. JAP 6170...