Ahad, 24 Oktober 2010

JAGUNG SIMPANG RENGGAM

Dari Machap sebelum Simpang Renggam terdapat beberapa gerai
yang menjual jagung manis. Dalam gambar ni selonggok RM 8. Ada juga yang RM 6.


Jagung yang dah siap dikopek ni lupa pulak nak tanya harganya.

Setelah direbus jagung Simpang Renggam ni memang fresh,
baru petik dari ladang, manis!



Selalu kalau aku ke Air Hitam, mesti minat barang-barang kat situ.
Tetapi petang ni fokus aku kepada nyonya ni, dari aku bujang dulu, dia tetap menjual
sayur dan menawarkan sayur-sayuran segar itu kepada pelanggan yang berpusu-pusu di tempat itu. Kerajinan mereka berniaga memang mengkagumkan. Mereka cekal dan tidak mudah putus asa.

19 ulasan:

Wanie-san berkata...

suka jagung!
^__^

MSOM berkata...

Wanie Mesti Jagung Kukus ni.

Siti Indrawati berkata...

Salam Cikgu..sedapnya jagung ni nmapak segar n menyelerakan,harap2 kalau balik jb minggu ni nak singgh belilah,lagilah dah siap kopek kulitnya tinggal rebus jer...x kan nak malas.

WONG KHOO LAI berkata...

Jagong also my favorite... Kg Sejagong kat Seri Medan kan... tentu banyak tanaman jagong. Aku kalau lalu Spg Renggam /Jln Lama suka berhenti kat bekas Safari Spg Renggam. Tengok ketek kat tepi jalan. Zoo percuma. Anak aku suka sangat..

Nazatul shima berkata...

jagung mmg best!!!jagung bakar pliz!sedap giless..hehe

en_me berkata...

masa kang matsom bujang dulu masih xde blog kanns.. kalo x mesti ada gambar nyonya tewww.. ihihi

~ Mummy Gee ~ berkata...

jagung rebus? i likeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

MSOM berkata...

Pn Siti,
Sanggup ke Masuk tol keluar tol semata-mata nak beli jagung mentah?

MSOM berkata...

Wong Khoo Lai,
Kalau lalu lebuh raya Yong Peng Pagoh mesti lalu kg Sejagong....yang lapang macam sawah tu. Jagung dah tak ada di sana.

MSOM berkata...

Nazatul Shima,
Mesti minat jagung bakar Cameron Highlans

MSOM berkata...

En Me,
Masa bujang dulu banyak tulis diari je, macam jiwang karat

MSOM berkata...

Mummy Gee,
Saya tau sangat Mummy Gee minat jagung rebus,
malangnya di Pt Sulong rasa jagung tu banyak yang hampeh! Tawar macam jagung benih.

sz | m.s.s berkata...

ooohhh ayer hitam...
teringat deretan kedai/gerai papan di tepi jalan tu... macam2 ada...
tak penah lengang...

NoorGie berkata...

saya ingat ntonya tu..sebab pernah jumpa dia setiap kali bertandang ke air hitam..

MSOM berkata...

SZ,
Ayer Hitam pekan sibuk sepanjang masa.

Pekan seramik yang tersohor.

MSOM berkata...

Norgie,
Cuma,
nyonya tu tak jual daun cekur.

WONG KHOO LAI berkata...

Ojo ngomong daun cekur...KENCURRRRR gitu. Nak gaweh pecel kenak campur kencur...tapi ono seng ora doyan.

ONE ZABA berkata...

ko tak tanya ke nyonya tu masih bujang atau tak!!!!

MSOM berkata...

Nampak gaya macam trang tang tang lagi lah!