MAKLUMAN

NO HANDPHONE SAYA (DI ATAS TU) JENDELALIMA TRADING HANYA UNTUK TEMPAHAN PRODUK YG SAYA JUAL.

Ahad, 26 Disember 2010

YIHAAAAA MALAYSIA MENANG!!! 3-0



Rasanya tidak ada hari yang paling gembira dalam sepanjang menyokong pasukan bola sepak Malaysia, sejak berdekad yang yang lalu, kerana Malaysia telah mengalahkan Indonesia 3-0 dalam Piala Suzuki yang hebat itu.

Namun insiden laser itu cukup memalukan kita. Ia sepatutnya tidak berlaku. Ini tidak terfikir oleh kita. Tanpa laser itu pun kita boleh mengalahkan mereka. Kini tembakan laser tersebut dijadikan isu besar oleh media-media di Indonesia termasuk DETIK.COM dan KOMPAS.COM..... aku petik sebahagian protes tersebut. 

KOMPAS.com Akibat insiden sinar laser, Indonesia kehilangan konsentrasi dan momentum untuk meraih kemenangan di babak kedua. Alhasil, Firman Utina dan kawan-kawan dibantai 0-3 oleh tuan rumah Malaysia pada leg pertama final Piala AFF 2010, Minggu (26/12/2010).

Detik.com - Suporter Malaysia berbuat curang dengan menggunakan laser atau Malaysian cheat laser ramai diperbincangkan di situs mikro blogging twitter. Bahkan hingga menduduki trending topic atau kata yang paling banyak diketik para pekicau di twitter.

Data di twitter, Minggu (26/12/2010) pukul 20.45 WIB, tema Malaysian cheat laser mulai masuk trending topic. Kemudian dengan cepat menerobos menjadi trending topic nomor satu.

Umumnya para pekicau Indonesia yang mempersoalkan aksi penonton Malaysia yang menyorot laser hijau ke arah pemain Timnas Indonesia yang bertanding melawan tim Malaysia di Stadion Bukit Jalil, Kuala Lumpur.


Apa pula yang akan berlaku di Stadium Bung Karno nanti?....Adakah penonton mereka akan membalas insiden ini?

4 ulasan:

azana berkata...

tahniah buat malaysia... semoga berjaya di indon nanti..

Miss Mirror a.k.a Sam berkata...

Tahniah buat tanahair tercinta.

MSOM berkata...

Ya Azana,
Kita diambang juara!!!

MSOM berkata...

MMis Miror,
Aku bagi pihak Rajagobal ....
terima kasih.... terima kasih...