Rabu, 29 Disember 2010

STADIUM GELORA BUNG KARNO MACAM NAK PERANG


Ada sekumpulan suporter Timnas membakar bendera Malaysia yang dibuat daripada kertas lalu melaungkan Ganyang Malaysia! 5-1! Korang tengoklah tu, bendera Malaysia yang dilukis mereka itu dirobek-robek. Kelakar sungguh mereka ini. Elok saja mereka ini dihantar ke Palestine untuk membunuh Yahudi.

Wah ....Piala AFF yang akan berakhir di Stadium Gelora Bung Karno malam ini telah menyaksikan satu fenomena yang sungguh luar biasa. Macam nak perang! Difahamkan  kerajaan SUSILO BAMBANG YUDIYONO mengerahkan 7000 anggota keselamatan dan 2300 daripada mereka berada di dalam stadium. Helikopter berlegar,  dan kenderaan-kenderaan angkatan tentera bersiap siaga umpama bakal menghadapi tunjuk perasaan Anwar Ibrahim di Kuala Lumpur, Malaysia tahun 1998 dahulu. Pasukan Bomba juga turut bersiap sedia untuk menghadapi sebarang situasi.

Penyokong dari Malaysia pula akan dikawal ketat. Keselamatan mereka bertaraf VIP. Semua penyokong TIMNAS diperiksa. Ditakuti mereka membawa senjata tajam, laser dan seumpamanya. Kerajaan Indonesia cukup sedar bahawa rakyat mereka terlalu ingin melihat pasukan Garuda menganyang Malaysia dengan 5-0. Kegaiharan yang melampau inilah ditakuti akan menyebabkan rusuhan.

Untuk mengurangkan ketegangan itu, pihak polis Indonesia mengerahkan 900 polis wanita yang dipanggil POLWAN. Tujuannya apa....ya polis wanita yang memeriksa mereka, pastinya nak marah pun tak jadi, lagi kalau polisi wanita itu cantik banget macam Revalina T Temat!

Difahamkan Malaysia akan memakai jersi biru sebagai lambang kemenangan berbanding warna kuning.

(Isi-isi diadaftasi daripada KOMPAS)

2 ulasan:

mak encik | SZ berkata...

bibik2 & mas joko2 mesti dok bersms ni update status bola...ehehheee

MSOM berkata...

SZ
Mereka cinta negara melebihi cinta kepada diri mereka sendiri