Khamis, 20 Januari 2011

TUNJUK PERASAAN KERANA BAWANG.

Tengok tu, harga bawang naik harga di negara pengeksport, India menyebabkan ada rakyatnya yang buat tunjuk perasaan. Kita tak tunjuk perasaan pulak apabila minyak makan ghaib dari kedai-kedai? Nampaknya kenaikan ini bersifat global, dan antara puncanya ialah perubahan cuaca dunia yang tidak seimbang. 

6 ulasan:

Mama Janet berkata...

SY tak perasan pun harga bawang naik .Ye lah beli tak ada sampai sekilo main ambik2 je sikit.Jadi tak terasa sangat.

sz | m.s.s berkata...

sekarang saya masak pki pakai sikit je..buat syarat...ehehee

Kak Kay berkata...

soalnya banyak lagi kerja yang kita boleh buat drp tunjuk perasaan yang rasanya bagi saya cam kerja orang2 yg kurang cerdik aja.

MSOM berkata...

Mama Janet dan SZ,
Kenaikan harga bawang ni dijadikan sebab utk menaikkan harga makanan di kedai Mamak.

Kak Kay,
Dah marah sangatlah tu tak dapat makan bawang,tunjuk perasaanlah ..
Tgok tu bawang dijadikan rantai leher.

en_me berkata...

vahh kang msom, tunjuk perasaan dengan berhemah duduk atas kerusi kanns.. ehehe

MSOM berkata...

En Me, sya tunjuk perasaan tak ada siapa yg nak peduli, lainlah kalau pertubuhan Jawa Sejohor ke