Khamis, 3 Mac 2011

NAK TAMBAH PENDAPATAN?

Satu hari aku terima panggilan. Suara seorang lelaki. Memperkenalkan diri sebagai En W. Dia memperoleh namaku daripada Google Search Engine. Setelah temu janji dibuat, aku ke rumahnya di Parit Surau, Pt Raja. Terfikir di kepalaku, rumah begini besar, kereta tiga biji, besar-besar pulak tu. Berminat juga nak bisnes Bio Asli...?

Isterinya keluar dan rupa-rupanya semaktab dengan aku, maktab di selatan tanah air. 

Mereka mendakwa tak pernah terlibat dengan direct selling atau yang senama dengannya. Kini mereka nak mencuba. Apabila aku terangkan, bahawa Bio Asli bukan MLM Multilevel, tetapi satu bentuk bisnes gabungan MLM, Mail Order, Trading dan Affialete.

Dengan penerangan ringkas yang aku berikan, Puan M mengambil keputusan menjadi stokis. Fantastik! Menjadi stokis Bio Asli merupakan stokis termurah di dunia! Dengan modal RM 500 kita dah boleh daftar.

Mereka masih kabur bagaimana nak jalankan bisnes ini?

  1. Aku katakan: Cikgu Mas... Cikgu ada RM 500 labur di Amanah Saham ...... setahun 9%= setahun dapat untung dividen RM 45.00
  2. Cikgu Mas labur sebagai Stokis Bio Asli....SEBULAN katakan habis jual RM 500.00 X 5% Bonus Stokis + 5% + 5% Bonus jualan peribadi=Jumlah Semua bonus RM 500 X 15%  = RM 75.00 SEBULAN! RM 75.00 x 12 BULAN =  RM 900 setahun. Mana lebih BESAR? 
  3. Sebagai stokis Bio Asli kita tak perlu sibuk cari pengedar, walaupun itu sangat digalakkan. Namun kadang-kadang ia menjadi satu tekanan. Kita jual sendiri. Tak payah temui orang-orang yang kita tak kenal. Cakap santai-santai kepada adik-beradik, saudara-mara, kawan sekerja. Mereka mesti beli punya. OK.....katakan sebulan kita jual RM 500 X Bonus Stokis 5% dapat RM 75.00. Selain itu produk kita RM 500 tu kita habis dijual. Katakanlah untung 30%. Untung bersih RM 150.00. Dalam Bio Asli setiap belian RM 120 kita akan dapat hadiah satu produk. Kalau RM 500 dapatlah 4 produk hadiah. Hadiah tu kita jual  4 X RM 30 = dapat lagi RM 120.00. Nah...dengan modal RM 500 tu tadi, kita dapat keuntungan keseluruhan sebanyak RM 345.00.
  4. Tak banyakkah itu? Daripada tak ada income tambahan? Bisnes yang dibuat secara santai dapat RM 345.00. Kalau nak banyak, apa kata seminggu jual RM 500. Sebulan dapat RM 1380.00!
  5. Ok pendapatan di atas itu ialah pendapatan tanpa downline. Yalah, kita malas nak menyusahkan orang. Kempen supaya orang guna produk yang kita jual saja. Setakat ini, permintaan produk Bio Asli sangat laris, terutama KOPI KELAPA DARA dan produk-produk kecantikan dan keintiman. Kita bantu orang hidup bahagia, dan mereka bantu kita untuk memperoleh pendapatan sampingan.
  6. Kalau anda nak bisnes dan income 5 angka....tak nak yang ini....sms saya sekarang. Ada...cuma sanggupkah anda berkorban. Saya tengah study ni.......!    
AKHIRNYA............. PN MASITAH ZAINAL, STOKIS BIO ASLI PARIT RAJA ..................
013-7717269.......membuktikan walaupun beliau tak pernah terlibat dengan bidang jualan, akhirnya produk yang dibeli telah habis dijual. Kini beliau memperoleh income yang pertama pada bulan Februari yang lalu. 

2 ulasan:

aza ni berkata...

salam MSOM
gitu jelas dan tulus penerangannya...

500 je utk stokis..? produk ambil mana?

MSOM berkata...

Tkasih En Azani,

Jika minatle layari blog saya satu lagi tu

http://ptsulong.blogspot.com

Klik daftar ahli yg berkelip2 tu.
Daftar PERCUMA

Produk bank in ke akaun syarikat, hari ini order, Esok dah sampai produk tu, dan boleh mula bisnes.