Sabtu, 23 April 2011

KELIRU KENYATAAN BLOGGER BUZZ



Kenyataan Blogger Buzz

Ada blogger yang ketawakan aku dan beberapa blogger yang lain kerana kecoh suruh tukar emel selain Google ke akaun Google supaya blog dapat diteruskan.


Mereka berhujah, bahawa tak perlu tukar emel tersebut berdasarkan kenyataan itu: Dan barulah patut mereka ketawakan aku....ish ish....


Ayat "Jadi jika anda mempunyai akaun Blogger dan tidak masuk sejak 2007, anda akan kehilangan akses dan isi yang berkaitan secara kekal  KECUALI jika anda mengemas kini kepada sistem Akaun Google sebelum 25 Jun" Maksudnya .....Jika kita tidak Sign In ke blog kita sejak 2007...ya ulang 2007....akan kehilangan akses....."


Namun yang mengelirukan tu ialah ayat KECUALI JIKA ANDA MENGEMAS KINI KEPADA SISTEM AKAUN GOOGLE SEBELUM 25 JUN... Setelah aku dok fikir, maksudnya begini......katakan anda tak sign in blog anda sejak 2007, tak pernah buka langsunglah. Ia akan selamat kalau kita tukar kepada emel GOOGLE. Bagi blog yang didaftarkan pada tahun 2008 hingga sekarang tak perlulah risau. Orang yang selalu selalu sign in dan tulis entri atau edit entri pun selamat. Tetapi paling selamat kalau tukar ke akaun emel Goggle. Maklumlah Blogspot ni kan Google punya....!

1 ulasan:

Miss Mirror a.k.a Sam berkata...

oic... sib baik la aku tak delete lg first author.. dah la penat nak follow balik seramai 437 org.. sib baik..sib baik.

p/s : Aku dah agak dah.. Blogspot tak sezalim itu...sbb resa aku berkata2.