Rabu, 13 Julai 2011

APA NAK JADI BUDAK INI?




Lagu NEGARAKU dihina sedemikian rupa?

Apakah sistem pendidikan kita ini tidak lengkap, sehingga boleh melahirkan manusia-manusia yang tidak beretika seperti Mohd Farizal? Sebelum ini kita dikejutkan dengan Anduka Taruna dan Namwewe. Mungkin jiwa mereka ini sakit atau hidup dalam tekanan sejak kanak-kanak? 

Sama ada Blog, Facebook, Twitter dan seumpamanya, bukan tempat untuk mengundang kemarahan umum. Apa lagi mengundang polis datang menggari mereka. Apakah mereka inginkan perhatian? Mencipta nama dengan apa cara sekali pun.

Anak muda singkat otaknya. Perjuangan apa yang mereka jadikan pedoman? Melainkan kerja gila yang merugikan masa depan dan menconteng arang di muka ibu bapa, dan bekas-bekas guru mereka!

8 ulasan:

Miss Mirror a.k.a Sam berkata...

Blurr la tulisan tu... tak dpt baca.

Mat Som Sadona berkata...

Ok dah clear tu MM

Kak Kay berkata...

Subhanallah.... sedihnya kenapa jadi cam tu perangai Mohd Farizal. Emak bapak letak nama elok Mohd maksudnya yang terpuji, tapi jadi yang terkeji... semoga Allah bukakan pintu hatinya untuk bertaubat... amin..

Zack berkata...

tak masuk dek akal..ada org mcm tu. beraninya..nnt tak pasal2 masuk lokap baru tahu, huhu..

Mat Som Sadona berkata...

Dari kecik dah biasa sebut yg buruk2 Kak Kay. Lidah dah kematu

Mat Som Sadona berkata...

Masuk lokap minum teh basi cecah biskut hancing, baru le nyesal Zackoes.

Mat Som Sadona berkata...

Atau makan roti berjemkan taik sendiri...oh!!!

Unknown berkata...

korg jgn pcaya sgt yg si "mohd farizal" tu Melayu Islam. pngalaman sy "bperang" d yahoo & youtube mngatakn ini sume keje cybertrooper samada kacang hantu cina dapig lompat2 @ kutu2 mereka shj yg suke bt provokasi mlmpau sperti itu. stkt mnyamar mngaku Melayu Islam tu biasa aje. satu kpale dgn alvavi & namewee. tentera2 setan iblis sumenye.