Rabu, 3 Ogos 2011

RAMADHAN OH RAMADHAN

Suatu pagi yang damai di Seri Medan
(Lokasi bersebelahan Dewan Seri Medan)

Puasa tahun ni, aku dah malas nak meronda bazar Ramadhan. Maka tak adalah gambar yang dapat aku siarkan setakat ni. Tak taulah esok lusa. Sebabnya, cuaca panas kali ni, menyebabkan aku banyak berkurung di rumah. Lagipun di depan rumahku macam-macam ada, walau tak sehebat yang ada di pekan.

9 ulasan:

Mama Miraki berkata...

Bazar Ramadhan kadang2 tu..indah khabar dari rupa jer...tapi kan MS...gi lah bazar kat PS tu...hilang sikit rindu nak balik kg...hehehe

azana berkata...

depan umah da ada macam2??? wah x yah p bazar ah... beli je apa yang aa..

Mama Janet berkata...

Cadangan yg bagus tu, kita tak payah g bazar ramadhan.Masak sendiri lg ok.Tapi kalau sesekali nak ronda2 apa salahnya.kebanyakkan lauk2 yg dijual tu dia org masak awal.Jadi sampai masa berbuka rasa dia dh lain sikit.contohnya macam urap2 ke apa..

MAT SOM berkata...

Mama Miraki, saya akan siapkan satu video kaku tentang Pasar Ramadhan PS. Sebab saya sedih tgok Youtube sekarang ni, apabila taip je Perkataan yg popular di Youtube ialah

MAT REMPIT PARIT SULONG

Ada juga yg lain lagi2 GiatMara punya Youtube.

Saya nak bila orang Taip je pT Sulong, biarlah yg berkaitan Pekan Tersebut.

Namun saya hari ke4 ni masih buat makanan sendiri.

Utk hari ni, menu utk anak2 ialah

ROTI BERJEMKAN AISKRIM

Lauk
Ayam Panggang berempah.

MAT SOM berkata...

Ya AZANA
Di depan perumahan saya ni ada Bazar Ramadhan Mini. Adalah 10 gerai gitu. Selain tu ada gerai jual buah2han.

Kalau nak lauk panas, di situ juga ada warung siam. Nasi apa, mi apa semua ada, panas-panas. Tomyam, sup kan semua lagi terjamin masih panas, tak basi? Sediakan saja ongkosnya.

MAT SOM berkata...

Mama Janet

Yang saya ingat betul, tahun lepas saya dah banyak terkena"

1. Nasi ambeng dan lauk yang saya beli telah basi. Ia telah menghilangkan mood berbuka ketika itu.

2. Harga lauk-pauk tu sesetengahnya dah tak logik. Adakah patut ikan pari (ukuran kecil)bakar RM 8 seekor. Ikan tu kan murah.

MAT SOM berkata...

Mama Janet:

Satu lagi orang kata harga makanan di pasar Ramadhan Pt Sulong ni lebih mahal daripada harga di Pasar Ramadhan di Pesta Batu Pahat (Kg Kenangan Datuk On).

en_me berkata...

chantekknyer gambar pagi2 tu kat seri medan kangg..

MAT SOM berkata...

Malu Ah...pakar FOTO kata chantek