Ahad, 25 September 2011

INI BURUNG APA? BURUNG APA?



Pagi tadi aku berkesempatan mengunjungi seorang sahabat. Yang uniknya abang kita ni peminat burung. Banyak betul burung di rumah dia ni. Itu belum masuk lagi yang di dalam rumah,di belakang rumah. Dia tanya aku, kau nak buat apa ambik gambar burung aku ni? Aku tak jawab pun pun soalan tu. Kalau aku jawab pun, dia tak faham.


Dalam blog ni, nak cerita politik pun, aku dah muak dengan ahli politik Melayu kat Malaysia ni. Nak cerita MLM pun ada orang marah-marah. 


Kalau kita tengok TV pun tak ada cerita lain. Cerita gaduh laki-bini, cerita adik-beradik berebut harta, cerita hantu. Nak beli  cakera DVD pun cerita hantu. Hantu..hantu...hantu....Apa ntah nak jadi orang Melayu ni? Pemimpin kita  asyik bergaduh, rakyat tengok hantu. Rosak, memang generasi dah rosak.  


Jadi elokle buat macam abang kita ni. Dia dengan hobi dia. Dengar suara burung-burung lagi best daripada dengar ahli-ahli politik bertegang urat tu. Jika korang yang ada hobi sendiri, teruskan hobi tu asal tak menjejaskan akidah, sudah. 


Aku ni hot sebab, apabila baca Malaysiakini, orang kita asyik bertekak. Sampai bila? Kalau aku ada kuasa, aku nak kurung mereka semua, macam burung ni, baru tau. Biar ganti dengan yang baik-baik sahaja yang boleh bercakap. Pertama aku nak masukkan sangkar ialah penulis-penulis blog yang selalu buat fitnah tu!

6 ulasan:

IMANSHAH berkata...

itulah melayu, yg menang cina

Mat Som Sadona berkata...

Zaman Sultan Mahmud dulu pun dah macam tu, sebab tu Portugis senang2 mengalahkan Melaka.

che mid berkata...

Salam kenal dari Che Mid

Mat Som Sadona berkata...

Waalaikumusalam.....salam perkenalan.

Kayu Manis berkata...

memang dah tak kuasa dgn politik melayu..kutuk sana kutuk sini...

Mat Som Sadona berkata...

Entahlah Cinnamon,
Sampai bila nak bergaduh?