Khamis, 6 Oktober 2011

ANTARA DUA PILIHAN


Pada tahun 1980 Dengan duit RM 50 kita boleh beli macam-macam


Pada tahun 2011-Dengan duit RM 50 kita cuma boleh beli barang semacam


1995-Cincin Belah Rotan baru berharga RM 150

Sekarang nak beli cincin belah rotan kena sediakan sekian banyaknya.....

Di Zimbakwe nak beli sedikit makanan kena bawa duit sebegini beratnya

Jika warga dunia yang lain mula menyimpan emas, mengapa kita masih 
terus menanti? Duit yang kita kumpul bertahun-tahun dalam KWSP biasanya akan habis
dalam tempoh 3-5 tahun sahaja.  
Justeru, kita nak simpan duit yang nilainya semakin mengecil ATAU nak simpan
emas yang nilainya semakin meningkat? Ini bukan iklan, sebab aku pun pukan pengedar emas, cuma nak buka kesedaran . Macam dululah mula-mula kerajaan kenalkan ASN, ramai yang macam tak percaya, apabila kerajaan umumkan dividen 60% baru menyesal tak sudah.

2 ulasan:

Miss Mirror a.k.a Sam berkata...

Memang elok ko ni jadi peniaga emas je... haha. Hari ni naik sikit kan harga? Semalam turun RM10.

MAT SOM berkata...

Betul...naik sikit hari ni. Turun dan naik kena ada. Barulah ada proses ...jual.... dan.... beli.

Kalau terus naik je, bila pula kita nak beli?

Graf emas ni macam mata gergaji, tapi lama2 mata gergaji itu semakin besar dan tinggi.