MAKLUMAN

NO HANDPHONE SAYA (DI ATAS TU) JENDELALIMA TRADING HANYA UNTUK TEMPAHAN PRODUK YG SAYA JUAL.

Isnin, 21 November 2011

BARANG TERPAKAI DI PASAR BATU PAHAT

 Pasar lambak Jalan Ibrahim, dibuka setiap hari kecuali Khamis



Pasar ini ada bumbung...

 Barang-barang antik pun ada dijual

 Pasar Awam/Ikan Batu Pahat


 Di Pasar Awam ni ada juga orang menjual Kopi kisar




 Masih ada lagi servis beca di sini

 Jalan Idrus penuh dengan kedai bundle dan barang terpakai...unik jugalah




 Macam dalam cerita pulak...
Macam-macam orang cari makan untuk anak isteri

 Eh!!! Besan orang tua aku meniaga Nasi Lemak...laris sungguh, sampai tak sempat nak berbual dengan beliau...Pak Karsin bapak Azli.
Ada beberapa orang hamba Allah nak mencuba produk kelapa dara...so....pagi ini ada temu janji dengan orang-orang yang berlainan itu. Sementara menunggu masa yang dijanjikan, aku meronda-ronda dulu beberapa kawasan di bandar Batu Pahat tu. Lama betul aku tak ke pasar ikan dan pasar lambak di Penggaram tu......


Apabila dah penat, aku lepak semula di stesen bas. Apalah bau busuk, tengik ni? Rupa-rupanya beberapa orang Pakistan duduk di sebelah aku. Pelik sungguh, kenapa ketiak mereka ni berbau busuk? Semualah orang-orang Pakistan ke, Bangla ke...ketiak mereka sangat-sangat mengganggu suasana .....Jimat sangat duit sampai sayang nak beli deodorant yang cuma berharga RM 5.50 tu. Peliknya ada pulak anak dara dan mak dara yang tersangkut dengan mereka ni.

21 ulasan:

YIN-WONG KHOO LAI berkata...

Kat JB ada "Pasar Karat" seronok gak meronda kat sini.Kalau nak cari kasut 2nd hand kat sini banyak dan harganya pun sederhana je.Aku ni w/pun dah jd PK tapi bundle mmg jd pilihanku...kdg2 neck tye yg aku pakai harganya below RM5.00. Biar apa org nak kata yg penting setakat ini lum sampai ke telinga aku.

AZANI berkata...

cikgu
bundle mmg favret utk cari overall dan jacket

YIN-WONG KHOO LAI berkata...

Aku kat sekolah ni pun kdg2 pening jugak dgn bau budak2 India...hapak...padahal waktu pagi lagi. Kalau bawak budak India main bola...bila balik mmg tak boleh tutup cermin keta...x leh pasang aircond.Cam lagu bujang " Bau asem...ketiak sapa busuk lalalala."

Zack Zachoes berkata...

sayangnya...aritu balik batu pahat tak tahu ada pasar ni. kalau tak leh singgah2.

cinnamon.com berkata...

saya pun suka pergi pasar2 ni....

MAT SOM berkata...

Kang Bahreyn, dulu di JB, ada tempat yg menjual barang bundle, lokasinya ialah City Square sekarang ni.

Dulu tempat tu banyak kedai Melayu dibuat drp simen dan papan, jual kuih macam di Air hitam, warung-warung....

Komtar JB, paling sesak masa tu, tapi sekrang dah sunyi, apatah lagi stesen bas pun dah pindah ke Larkin.

Apabila bertandang ke JB, kenangan2 itu lenyap dek perubahan itu semua.

MAT SOM berkata...

Abng Azani
Di Tanjung Mas tu kerajaan Johor disarankan, mewujudkan pelbagai lagi tarikan kpd pelancong yg datang ke situ, bukan sekadar melihat monyet2 liar, dan menghirup angin dari laut saja.

MAT SOM berkata...

Zachoes, tak apa, balik sekali lagi, round2 habis, pasar berbumbung tu dekat dgn pasar ikan. Manakala pasar yg menjual bundle tu tersembunyi di Jln Idrus, belakang pasar awam tu.

MAT SOM berkata...

Cinnamon
Oh minat juga...? Ya hati lapang sewaktu melihat kerenah manusia dan melihat barang jualan mereka...

~ Mummy Gee ~ berkata...

wah ada pasar karat dan jualan barang antik di BP.... i likeeeeeeeeeee... bila la sempanak terjah ye

MAT SOM berkata...

Rumah kat kampung siap, bolehlah ronda2 BPahat, Rengit, Air Hitam

Mama Miraki berkata...

ni Mummy Gee balik..mesti bekejar beli barang antik ni.......apapun...tang kopikisar tu agak menggda kalbu...ada rasa sama macam abg kopi PS tak...

Mama Janet berkata...

Kelakor ler MS ni.sempat dapat menghidu bau ketiak hangit...

MAT SOM berkata...

Mama Miraki....Ingat Pasar2 ni DITUTUP pada HARI KHAMIS......

Hari lain sentiasa dibukalah ia....

MAT SOM berkata...

Mama Janet,
Kalau selisih dgn orang dari negara2 tersebut, cuba tarik nafas, lepas tu fokus pada bau-bau yg akan menerjah hidung anda.

Mama Miraki berkata...

betul2...setju ngan MS...dorang ni memang sentiasa berbau masam....pernah terselislih dgn cleaner kat opis....satu lift....aduhhhhh..nak tutup hidung nampak cam kurang sopan lak..so tahan ajelah nafas...

NoorGie berkata...

banyak juga yang menarik di BP ye...saya pon x sempat nak round2 BP lagis emasa di Johor..pegi pun sesetengah tempat je...

MAT SOM berkata...

Mama Miraki, kena pakai topeng H1N1

MAT SOM berkata...

NORGIE,

Buat Org luar Johor..yg bertandang ke Batu Pahat..tidak akan sempurna
jika tak berhenti di Pekan Air Hitam, banyak ole-ole yg boleh kita bawa balik dan bagi sdra-mara. Makanan ringan, kraftangan, tembikar dan macam2lah serba ada.

Cik Ai berkata...

Dah lama tak jejln kat bp ,aritu raya singgah jap kat pasar dah byk perubahan....senanglah En,mat som pasar mcm nie tak yah gie rengit.........okeh saya follow sekali yek

cikmatgelap berkata...

aku pegi pasaraya maiden,bangla2yg keje tu berdiri sebelah bau dia ...bukan2 main tengek