MAKLUMAN

NO HANDPHONE SAYA (DI ATAS TU) JENDELALIMA TRADING HANYA UNTUK TEMPAHAN PRODUK YG SAYA JUAL.

Jumaat, 25 November 2011

PANORAMA DESA

 Rumah Kenangan Isteriku
 Langit membiru mendamaikan jiwaku

 Ini pokok apa? Inilah Pokok Mahang
 Seronoknya...jagung dah nak berbuah
Kalau rajin, ramailah nak bantu. Projek koperat PPK Seri Medan. Contohilah Encik Lizah Bin Karim
yang mengusahakan tanah di bawah kabel TN ini.

10 ulasan:

YIN-WONG KHOO LAI berkata...

Seronoknya tengok ladang jagong...teringat zaman remaja kat Pt Lapis Laman arwah abah dan mak buat kebun jagung tapi tak le luas. Dia tanam serumpun2. Kira puas jugak makan jagong. Petua "kalau tanam jagong mulut kena tutup. X leh nampak gigi".

cinnamon.com berkata...

sungguh mendamaikan..tanam jagung bawah kabel,boleh subur pulak ye..tahniah utk pak cik tu..

IMANSHAH berkata...

teringat saya juga pernah menanam jagung sewaktu kecik

Mama Miraki berkata...

cantiknya ladang jagung tu....

che mid berkata...

Kalau dah memang pandai ambil gambar, kabel tnb pun cantik...

MAT SOM berkata...

En Bahreyn
Kalau tanam jagung, dengan mulut terbuka , takut biji jagung jarang-jarang....

Masa tu belum ada jagung manis. Yang ada jagung pulut dengan jagung ayam.
Tetapi masa tu sedap betul kalau dicampur dengan kelapa.

MAT SOM berkata...

Ya Cinnamon
Banyak tanah terbiar tak diusahakan, subur pula tu, elok ditanam dengan apa yang patut agar memberi kesejahteraan kepada manusia.

MAT SOM berkata...

Imanshah
Boleh saya bayangkan bagaimana Cikgu Imanshah tanam jagung...anak-anak kita sekarang makan jagung kukus

MAT SOM berkata...

Mama Miraki
Projek Koperat mestilah cantik
Kalau sara diri taklah macam tu

MAT SOM berkata...

Che MID
Bukanlah kamera DSLR macam kamera Che Mid
Adalah kabur sana-sini