Isnin, 21 November 2011

PETA PARIT SULONG


Tiada kerja, cari kerja....ha.....ni dia peta pertama aku....fasal aku punya scaner dah jem, terpaksalah aku lukis guna PAINT....habis kesenian, rosak. Tujuan aku siarkan peta ni, supaya kalian ada jalan alternatif kalau pekan Pt Sulong jem, terutama raya termasuk raya haji. Lalulah jalan potong depan Pt Gantong tu sambil menikmati pemandangan sungai dan perkampungan orang asli.....
PETA PARIT SULONG VERSI GOOGLE MAP
Kalian tengoklah rumah kalian di Pt Jambi, Pt Sentang, Pt Lapis Laman, Pt Laman....rumah tu nampak kecik benor....tak payahlah nak bangga-bangga....dari langit nampak macam tu je....termasuklah rumah yg bercakap ni...Tapi rumah aku tak nampaklah...kabur je, selamatlah aku dari peluru berpandu. En Bahreyn dan kaum kerabatnya, peluru Patriot nak dihalakan ke angka 24.....jalan Muar.

3 ulasan:

Suhaimi@Pakmi berkata...

bro..pt sulung kawasan banjir kan kalu camtu tlg tunjuk laluan alternatif ke selatan & utara he he

Mat Som Sadona berkata...

Oh senang je tu Tuan.....anda kena belok ke jalan Simpang Lima....yang ada Balai Polis...itu jika nak ke Selatan (JB...DLL). jIKA nak ke utara kena lalu Pagoh atau ke arah Muor lah.....Pagoh menuju ke Highway...PLUS.

YIN-WONG KHOO LAI berkata...

Pernah raya tahun lepas jem kat Pt Sulong sampai Spg 3. Kebetulan aku tau Jln Pt Jambi ( SMKPSaat )dan terus tembus jalan sebelum jambatan Pt Sulong.Kalau tak tau ...mau 1-2 jam nak lepaskan Pt Sulong.