Khamis, 3 November 2011

SERONOKNYA DAH PENCEN

Petang semalam, selepas sesi kerja, aku tak balik, aku terus menuju ke Pt Raja, kemudian menemui seorang customer di Simpang Rengam. Ingatkan lepas tu nak ke Kluang, tetapi disebabkan dua orang prospek yang bakal ditemui mempermain-mainkan aku, sampai masanya seorang tu tutup handphone. Seorang lagi dijawab oleh seorang wanita Indonesia. Macam-macam hal mereka ni. 


Aku pun balik lalu Yong Peng. Singgah ke rumah seorang pelanggan tetap aku. Seorang guru. Rupa-rupanya dia baru pencen bulan lalu. Aku pun tanya, minat tak kalau diberi peluang pencen 60 tahun?


"Oh...tidak Mat Som....! Kau tak tau betapa seronoknya, nikmatnya pencen ni...pagi-pagi aku sudah tidak tergesa-gesa lagi. Malam pun nak tidur tidak ingat itu ini....Kau tengok kebun sawit belakang rumah aku tu....aku dah bersihkan. Itu lebih membahagiakan aku........"


"Kau pencen lama lagi ke Mat Som?"


"10 TAHUN LAGI"


"Aduh...lamanya Mat Som...macam-macam akan kau hadapi nanti....sabar ajelah ya..."



2 ulasan:

cinnamon.com berkata...

bagi la peluang mereka beribadah..

MAT SOM berkata...

Ya ...supaya mereka lebih mendekati Allah dan masyarakatnya