Sabtu, 10 Disember 2011

GERHANA BULAN PENUH 10 DISEMBER 2011

Malam 15 Muharam 1433 Hijrah (mengikut kalendar Islam, sesuatu tarikh bermula masuk saja waktu Magrib berbanding tahun Masihi bermula pkl 12.00 malam).
 PANORAMA PUKUL 8.00 MALAM




 Kamera murahan ini tidak terdaya untuk mengambil gambar yang lebih baik.
Tiada ucapan yang lebih indah apabila menyaksikan fenomena ini, melainkan Subhanallah
Maha Suci Allah yang menjadikan cakerawala ini begitu indah.....

Dan akhir sekali terpaksa aku pinjam gambar kawan Facebook aku Muhammad Faaiz kerana gambar dia nampak real sekali, sedangkan kamera aku langsung tidak dapat menangkap gambar bulan yang gelap terus selepas itu, ternyata aku kena usahakan untuk membeli kamera yang lebih mahal nampaknya.
Gerhana penuh (Gambar milik Muhammad Faaiz)

10 ulasan:

NoorGie berkata...

MSOM..ni pon dah cukup baik. Alhamdulillah,dapat saya tengok..kat Dungun, hujan...tak dapat nak menyaksikannya

MAT SOM berkata...

Cikgu Norgie,
Alhamdulillah di sini terang, kadang2 ia ditutupi awan yang bergerak

Yatie Awang berkata...

sayang sekali tempat yatie tak dapat tengok, hujan...

salam kenal..

MAT SOM berkata...

Oh tak apa Yati, kejap lagi keluar kat Youtube...

CikGu Ma berkata...

Subhanallah!!Allahuakbar!!

mengejar kemanisan melalui kepahitan#2

MAT SOM berkata...

Maha Suci Allah
Allah Maha besar.

mak encik | SZ berkata...

alhamdulillah, dapat tengok di blog kawan2 ...

MAT SOM berkata...

Alhamdulillah......Hanya itulah yang dapat saya masukkan

wak gelas berkata...

wak pon sempet tangkep2 foto bulan penoh tuuuu... eeeeE wak dh dateng niiii nk komen komennnn

MAT SOM berkata...

Cantik betullah wak gambar y7g wak tangkep tu.