Khamis, 22 November 2012

JIKA BEGINILAH SIKAP KITA!


Apabila ada segolongan kita yang memperlekeh pemboikotan terhadap produk-produk zionis, sesungguhnya ia satu yang amat mendukacitakan!

Pernah diceritakan,di sebuah pekan di Asia barat, seorang lelaki yahudi berteduh di barisan kedai milik orang Arab. Hujan lebat ketika itu. Dia ingin membeli sekotak mancis untuk merokok. Tiba-tiba ia terpandang di seberang jalan sana, ada sebuah kedai milik orang Yahudi. Dia sanggup meredah hujan lebat itu semata-mata hendak membantu ekonomi kaumnya. Semangat perjuangannya begitu kuat.

Kita? Baru Macdonald bagi makan free, dah berebut-rebut dan lupa perjuangan. Ia benar-benar sangat memalukan! Kitalah yang mendokong kewujudan negara haram Israel kerana kita terus membeli produk-produk di bawah ini.    


2 ulasan:

Pida berkata...

Kita buatlah apa yang termampu. Sekurang-kurangnya berdoa sepanjang masa untuk kesejahteraan saudara kita di sana.

Memang sedih mengenangkan nasib mereka. Semoga Allah mengghaibkan mereka daripada pandangan zionis laknatullah.

Kayu Manis berkata...

sebanarnya kak dah lama juga tak masuk mcd..tak masuk pasar raya tesco,tak minum milo..tak minum nescaffe..kalau ada hati nak beli mesti tak jadi..sebb tak nak menyumbang 1 sen pun dkt yahudi..byk juga barangan mereka kak tak beli..kalau nak beli mesti belek2 dulu..

kita klik internet juga menyumbang jugalah ni..tu sbb yg berfaedah aje kak buat..yg laro2 tu cubalah elakkan.