MAKLUMAN

NO HANDPHONE SAYA (DI ATAS TU) JENDELALIMA TRADING HANYA UNTUK TEMPAHAN PRODUK YG SAYA JUAL.

Sabtu, 12 Januari 2013

POKOK ANEH DI PULAU SOCOTRA

Kalau kita di sini ada pokok Dragon Fruits, di Pulau Socotra, Yaman pula ada pokok aneh yang kenali sebagai pokok Darah Naga. Pulau Socotra ialah pulau terbesar antara empat pulau di Kepulauan Socotra. Ramai pelancong mula datang ke pulau ini setelah berjuta-juta tahun tersisih daripada pandangan manusia sejagat. Mereka datang ke sini semata-mata ingin merasai suasana keajaiban yang unik dan tiada di tempat lain di dunia ini. 

Jom ...ikut aku menelusuri pulau ini..........(ikut rentak muzik Majalah 3)

  SUBHANALLAH....bagai berada di dunia fantasi....
Imej : sayidaty.net

imej : deskarati.com
 imej: vacationhomes.net
imej: jameswriten.tumblr.com

Aku rasa seronok dan tenang tengok pokok ni. Baru tengok gambar pun dah terasa aura pokok ni. Apatah lagi kalau dapat bertandang ke Pulau Socotra. Kata sebuah buku, entah siapa yang tulis, pokok mempunyai aura positif, sebab tu apabila kita berada di sebelah pokok, kita rasa bahagia. 


4 ulasan:

hana hadi berkata...

mcm bonsai. yg 1 pokok tu mcm akar pokok kt atas

Knor berkata...

subhanallah..cantik sungguh ciptaan Allah.

sesuai dgn keadaan tempatnya yg kering,klau kt sini..org compom kata pokok tak subur.

Mat Som berkata...

Hana
Kalau duduk Pulau ni
lama-lama
Badan kita pun mau jadi macam tu

Mat Som berkata...

K.Nor
Memang menakjubkan ciptaan Allah

Pohon2 di syurga tu bagaimanatah cantiknya, semoga kita semua dpt menyaksikannya di sana nanti