Sabtu, 23 Februari 2013

RAHSIA TIDAK AKAN PAPA KEDANA TERBONGKAR!

Dato' Dr Azlina Che Abdullah (DNAVECHEE) menulis dalam fan Facebooknya:




Salam Jumaat buat cinta hati semua....
Izinkan saya berkongsi satu cerita benar. Cerita ini berlaku sewaktu saya bekerja di sebuah pej guaman di Kota Bharu.


Suatu hari saya didatangi oleh seorang tua yg tiba2 ada di depan saya lalu berkata "Cik mahu tak rahsia supaya Cik tidak akan papa kedana sampai bila2". Saya pantas menjawab "nak..nak.." Lalu org tua itu meminta saya kuarkan dompet duit saya ... Dlm fikiran saya mula mengesyaki yg org tua ini mempunyai niat yg tidak bagus tp dlm masa yg sama hati saya berkata tak apa saya cuba memenuhi permintaan org tua itu.


Org tua itu senyum, seolah2 dia tahu apa ada dlm fikiran saya lalu berkata "Jgn bimbang, Pakcik tidak berniat jahat". 


Apb melihat saya mengeluarkan dompet wang, pakcik itu terus bertanya berapakah duit yg ada. Hati saya berkata lagi.."Apakah maksud sbnr org tua ini". Saya jawab "Saya ni gadis miskin pakcik mana ada duit yg byk, dlm ni cuma ada RM10 jer, cukup utk tmbg balik & mkn saya hari ini".


Pakcik itu menyuruh saya mengambil 20% drp RM10 td bermakna RM2 harus saya keluarkan. Pakcik itu menyuruh saya melipat wang RM2 td & masukkan di celah dompet saya.


Inilah rahsia yg ingin pakcik sampaikan..."Insyaallah jika Cik amalkan ini sampai bila2 Cik tidak akn papa kedana". 


Subhanallah Maha Suci Allah...saya amalkan rahsia menyimpan duit begitu sampai hari ini. Setiap hari saya akn mengambil 20% drp wang yang ada....melipat & menyelitnya di dlm dompet. Setiap bln apb saya keluarkan bkn ratus tersimpan malah ribuan ada di dlm selitan dompet. Setelah itu ambil & simpanlah dlm akaun simpanan. 


Banyak membantu saya, krn kdg2 duit selitan itu membantu saya di saat saya kekeringan...


Silakan mencuba...pasti anda akn mengetahui rahmat & nikmatnya..
Mungkin ada di ant anda yg pernah hadir dlm seminar saya, pernah mendgr rahsia ini & tlh mencubanya...


Silakan berkongsi dgn cinta hati saya, apakah yg tlh anda alami...
Love u all...

14 ulasan:

umi alya berkata...

patut le arwah mak dulu jadikan ini sbg amalan, baru tau maksudnya, tk atas pengkongsiannya..

Marya Yusof berkata...

As salam Cikgu Mat Som,

Kalau tak silap duit yg terselit tu dipanggil, Ibu Duit! Pernah dgr tapi tak pernah amalkan...hehehe... maybe we should try... Gracias senor! ;))

BUNDA a.k.a KN berkata...

assalam, bunda pernah cuba yg seakan2 mcm ini..mmg berbaloi..satu lagi setiap kali dapat gaji simpan 30% dlm bank...jgn keluarkan, sampai setahun tengok hasilnya..

Mat Som berkata...

Emak Umi Alya buat tu supaya anaknya ikut, in sha Allah lepas ni duit semakin menimbun

Mat Som berkata...

Marya
Oh, ibu duit?....hebatlah maknanya
petua ni. Nak cubalah skrg juga

Mat Som berkata...

Banyaknya Bunda boleh simpan 30%, saya nak simpan 10 % yg wajib pun payah..

boni kacak berkata...

maksud yang tersirat sebenarnya..hehe. sebenarnya cerita ni menyuruh kita untuk menyimpan walau apa yang ada pada kita masa tu sikit :)

Mat Som berkata...

Memang itu le sebenornya Boni, masalahnya, itule juge yg kite susah nak buat. Sebab tu kena paksa simpan spt masuk insurans, pinjaman pelaburan dsb.

BUNDA a.k.a KN berkata...

yg penting kite kene motivate diri kita agar semai budaya menabung..yg % kita simpan tu cube sedaya upaya jgn dikeluarkan jika tak perlu dan tak darurat...In Shaa Allah berjaya..cube try..

Wak Gelas™ berkata...

wak pon pestaim dgr motivasi gini jugakk., uhUUu

Etuza Ezawarna berkata...

khyusuk saya baca tau! risau kalau2 ada jadi apa2. Alhamdulillah petua pula..ialah kena berjimat cermatkan..nak cuba juga ..perkara baik ni.

Etuza Ezawarna berkata...

mohon follow blog pesona ya..tq

Mat Som berkata...

Wak Gelas, duit dah berguni-guni
Rasanya tak payah amalkan petua ni hehehehe

Mat Som berkata...

Etuza
Tkasih atas kunjungan
Komen dan folow pula
Nnti saya ziarah blog anda pula ok.