Sabtu, 6 April 2013

TIP-TIP DAPAT DUIT NUFNANG



 pinjam imej syue1802

Hakikatnya, aku tak layak nak menyampaikan ceramah bab nak dapat income Nufnang ni, semua ini disebabkan aku agak kecemburuan dengan Umi Alya.... kerana dapat banyak BE@CPUV, menyebabkan aku tertanya-tanya apa sebenarnya benda CPUV tu, yang aku tahu CPU tu perkakasan komputer....hahahaha!

Beberapa BLOGGER Nuffnangers mencapai tahap blog yang begitu menakjubkan!, ia telah menarik banyak pengiklan. Apabila ini berlaku, peluang Posts Sponsored dan Advertorials akan mengalir kepada blogger tersebut. Jadi, beliau hanya perlu menjaga blog dengan sebaiknya dan pendapatan akan terus berkembang walaupun semasa mereka sedang tidur.

Bloggers dengan status glitterati juga keutamaan yang lebih tinggi semasa pemilihan.

Tips untuk Kempen CPUV

Nak tau iklan ni yang besar panjang, yang terpapar di header blog kita kat atas tu.

Pengiklan akan memilih blog untuk kempen CPUV berdasarkan beberapa kriteria seperti jenis pengunjung blog, genre blog dan pengaruh kepada khalayak pembaca. Sebagai contoh, sebuah syarikat kosmetik akan lebih cenderung untuk memilih blog tentang fesyen dan blog kecantikan dengan sasaran pembaca wanita untuk mengiklankan produk mereka.

Bloggers perlu memilih status glitterati, yang baru tu perlulah rajin menggodek dan meneroka web Nufnang mereka, kerana banyak maklumat yang perlu mereka ketahui di sana.

Untuk memastikan iklan anda tersiar secara optimum, rajin-rajinlah mengemaskinikan profil blogger anda dan menjawab soal selidik kerana ia akan meningkatkan peluang peluang blog anda untuk dipilih dan seterusnya dilamar oleh pengiklan bagi Kempen CPUV mereka.

Tips untuk Kempen CPC

Kempen CPC adalah faedah bahawa semua nuffnanger akan dapat menikmatinya. Iklan ni yang bersaiz kecik letak kat tepi blog kita tu. Sama ada blog tentang teknologi atau tentang makanan, iklan CPC akan menjana pendapatan selagi pembaca anda mengklik iklan anda.Untuk blogger baru tu, yang penting pilihlah status Glitterati dulu ok...cari-cari di web Nufnang tu....Jika anda Glitterati satu klik dapat 25 sen, kalau bukan Glitterati dapat 15 sen ajelah.

Jadilah sebahagian daripada program Glitterati Nufnang untuk meraih lebih banyak pendapatan, dapatkan jemputan eksklusif menghadiri parti khas dan anda benar-benar menikmati faedah! Untuk maklumat lanjut mengenai apa yang anda dapat apabila anda adalah sebahagian daripada program Glitterati Nufnang,
Bonus CTR

CTR (Klik Melalui Nisbah) menunjukkan jumlah orang yang klik iklan anda daripada jumlah orang-orang yang telah melihatnya. Semakin tinggi CTR,  CTR sebanyak 0.2% dan ke atas anda akan secara automatik layak untuk diberi bonus CTR, yang bermakna sebagai pendapatan tambahan kepada dua bonus di atas.

Ramai yang mengeluh dah sekian tahun bonus Nufnang tak melebihi RM 5.00......SABAR...kita ini ibarat seperti pemilik stesyen televisyen swasta, kalau hendakkan pengiklan datang mencurah-curah kita kenalah banyak menyiarkan rancangan-rancangan yang jadi kegemaran penonton, barulah TV kita ramai yang nak tengok. Apabila ramai yang tengok, barulah pengiklan berminat dengan TV kita.....  

Dulu aku pun tak faham benda ni, sebab tu dulu aku banyak syok sendiri. Lama-lama kita ni kena kreatif mencari bahan-bahan yang menarik untuk perhatian pembaca, yang penting ia hasil kita sendiri. Tetapi, aku kerap juga copy paste daripada akhbar online, sebab masa tu fikiran aku dah tepu...hahaha
Yang aku sampaikan di atas ni pun ciplak daripada web Nufnang....ubah sikit sana-sini. Satu proses Palagiat yang bermaruah!

Selama aku berblog ni baru sekali aku tuntut cek Nufnang, raya tahun lepas dapat RM 116.20 (memang le aku ni tak tau malu). Ni dah kumpul lagi, kalau boleh raya tahun ni naik sikit dapat RM 200 kut.....hahahaha...Aku pelik dan takjub sangat apabila orang lain boleh dapat riban-riban dalam sebulan! Untuk duit raya tahun ni sampai setakat ini yang terkumpul baru RM 105.55. Aku baru dapat bonus CPUV dan CPC, kalau dapat bonus CTR agaknya dah boleh beli kereta baru...!  


17 ulasan:

Umialya berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
zaxx berkata...

wah hebatnya..:) hehehehe

Umialya berkata...

patut le dari tadi terbatuk2 kecil.

Sayapn tak tau naper nuff suka sgt letak iklan kt sana, mgkn sbb saya setia pd yg satu kot iaitu nuff, stkt ni blum terfikir nak letak iklan dari pengiklan lain..

Boleh jer cikgu nak beli sebuah kereta baru hasil dari iklan ini tp yg mainan punya, cikgu tak marahkan cadangan saya tu?

Mat Som Sadona berkata...

zaxx,
Akku hebat auta bercakap lebih saja
Hahhahaha

Mat Som Sadona berkata...

Umi Alya,
Hahahaha! Puan ni lucu betul
Ya....kalau dapat beli kamera digital yg termurah pun dgn duit Nufnang tu dah dikira satu kejayaan terbesar buat saya!

Unknown berkata...

ummi alya tu mmg hebat ada je iklan melekat kat blog dia.... saya pun masih menanti..huuhu..

salam kenal..

Unknown berkata...

barulah ada semangat kan..
tp nuff sy bertahun2 msh juga tak sampai Rm10. :p

Mat Som Sadona berkata...

Izan
Tkasih sudi ke sini
Rajin2lah apdate blog ok
Dgn entri2 tersendiri

Mat Som Sadona berkata...

Herma
Sabar kunci kejayaan
Sementara itu iklankan produk sendiri
Utk menjana income

Unknown berkata...

Saya pun sampai sekarang tak pernah faham dengan iklan nufnang ni... cikgu, kadang2 malas nak ambil tahu

Kayu Manis berkata...

mls juga nak baca ni..ada la 2/3 hengget..nak beli ikan bilis pun blum mampu..

Mat Som Sadona berkata...

Shidah Mystory
Pic2 Shidah yg memukau tu bakal menarik lebih ramai pengunjung lagi,
apa yg penting tukar ke status Glitterati

Mat Som Sadona berkata...

K.Nor
Lama-lama kumpul-kumpul jadi banyak nanti, ikan bilis pun sekg dah RM 30 sekarang

dilabangiWORLD berkata...

wah banyak dah tu...
dilla nyer cipuit lagi
lau cam ni nak kena rajin gak lah memblog erk cik mat som (sengeh)
tq 4 sharing info

Umialya berkata...

maaf cikgu - pembetulan..

Status Glitterati diberikan oleh pihak Nuffnang (kita xleh nak ubah sendiri) jika mereka pastikan tiada iklan lain tertempek selain dari iklan nuff pada laman kita.

Jika dikesan ada iklan selain nuff (kecuali SND.BHD tuan punya blog sendiri), status glitterati akan ditukar kepada status biasa.

Mat Som Sadona berkata...

Oh, macam tu....Tkasih Umi Alya
Alangkah malangnya kalau kena tukar status bukan Glitterati oleh Nufnang,

Apakah iklan2 pesaing Nufnaang yang dimaksudkan rasanya
seperti SAYS.my, gooogle adsense, mangga dan.....apa lagi

Mat Som Sadona berkata...

Dilabangi,
Perlanan 1000 km bermula dengan langkah pertama
Rajin2lah update servey dan profile blogger kat Nufnang tu ya