Jumaat, 10 Mei 2013

MOMOK-MOMOK AHLI POLITIK

 Batu Pahat aman damai, meskipun kepimpinan beralih.....
 Masyarakat kita semakin matang.....
Nasi lemak pun dimakan oleh semua bangsa.....
Kita tetap boleh makan di warung yang sama, bersantai-santai dengan berlainan warna kulit....
 Anak-anak masih mampu tersenyum....meskipun emak-bapaknya berlainan parti....
Aku tetap suka baju warna hijau....Bio Asli kita kelapa dara.....
Mereka kata momok (hantu-hantu) itu bahaya, sedangkan ia hanya pokok sahaja...Mereka tetap menerima kekalahan, tiada huru-hara...?
Perjalanan hidup mesti diteruskan. Perjuangan ini tiada noktahnya......
Semua gambar di atas baru diambil sebentar tadi.....jumpa lagi....Sisa-sisa entri politik masih ada, susah nak terima hakikat sebuah kekalahan....Ia terlalu pahit untuk ditelan....

Mengikut kamus dewan MOMOK ialah:
Hantu yg disebut-sebut utk menakutkan kanak-kanak, ;  sesuatu yg ditakuti (spt ancaman, tipu helah). memomokkan mendatangkan rasa takut; menakutkan; mengerikan.

14 ulasan:

umi alya berkata...

Mudah-mudahan keamanan sentiasa berkekalan, aamiin..

Knor berkata...

bak kata pro muhaya

adil atau tak adil biar Allah yg menghukum.

nescaya negara akan hancur bila org lain teraniaya..pemimpin kena berkerja kerana Allah.

kita juga kena bersihkan hati bkn kerana sesiapa tetapi kerana Allah..

sebelah kaki pemimpin akan ke syurga sebelah lagi akan ke neraka pilihlah yg mana nak...

Knor berkata...

suka ziarah sini..ada panas..sekejap sejuk sekejap panas balik..

penuh emosi..

apa yg terluah di sini saya cerita kat suami.

boni kacak berkata...

hehehe. baru tau.. suami isteri berlainan fahaman politik tak semestinya kena bergaduh kan..

Mat Som berkata...

Umi Alya
Amin ya Robbal Alamin.....

Mat Som berkata...

K.Nor
Oh entri ni dah kira panas semula rupanya
Saya tak perasan pula...
Nanti saya dinginkan semula
Malu pula kalau suami K.Nor baca entri ni

Mat Som berkata...

Sebenornya Boni
Isteri kena ikut suami
Itu yg eloknya

Tanpa Nama berkata...

Grеat article.

my website cure for tinnitus

umi alya berkata...

dlm kehidupan biasa, kami suami isteri berlainan fahaman politik KONONNYA, kat rumah tak dibenarkan langsung bawa hal politik (alasan berbeza fahaman), kami tak pnah gaduh2 hal politik tapi masa mengundi, hak memasing2 nak mengundi siapa yg berkenan di hati, tak semestinya nampak diluar itulah pilihannya, undikan rahsia? huhuhu

Mat Som berkata...

Betul kata Umi Alya...
Rahsia tersemat di hati
Kalau indi rosak pun suami bukan tahu

Tanpa Nama berkata...

1.hairan jugak!!lama jugak tinggal kat JB!!lebihkurang 6 tahun!!kawan-kawan yang jawa selalunya sokong Pas manakala yang melayunya sokong umno!!kenapa yeee!!
2.hairan jugak!!kedah paling banyak sekolah pondok dimalaysia!!5 tahun lepas majoriti melayu sokong Pas!!kini pada pru 13 mereka sokong umno pulak!!terutama kawasan-kawasan pondok agama seperti diair hitam,pendang,sik dll!!
3.momok apa agaknya matsom hingga terjadi begitu!!!!!!

Mat Som berkata...

Entahlah, itu yang sangat pelik.
Kawasan DUN Seri Medan ni pun undi PAS merosot dengan teruk
Sedangkan sambutan terhadap PR bagai nak rak
Sampai sekarang, saya tak faham

Mat Som berkata...

MOMOK yg diwar-warkan ialah LIM KIT SIANG dijadikan momok yg lebih bahaya drp komunis. Tp sekarang dia sedang dipancing pula agar masuk BN?
pELIK

Tanpa Nama berkata...

Hаѵe you eνer considereԁ publishing
an e-booκ or guest authoring on оtheг blοgs?
I have а blog centeгed on the samе infοrmаtion yοu discuss and would really like tο hаve yоu ѕhаre ѕome storіes/information.

Ι know my readеrs would enjоу your ωorκ.

If you're even remotely interested, feel free to shoot me an e-mail.

Also visit my weblog - how to get bigger boobs naturally