Selasa, 23 Julai 2013

KEJAP LAGI TERIMA BONUS

Entri ini adalah entri menunjuk-nunjuk....
Saja nak bagi motivasi kat kalian yang mungkin tertunggu-tunggu bonus Nufnang...kenapalah tak naik-naik tu. Janganlah bandingkan Nufnang aku dengan blogger tegar yang dapat riban-riban tu. Tak acilah.

Aku berpegang kepada prinsip sikit-sikit lama-lama ....habis...haaaaah

Sebut Bonus aje, kakitangan kerajaan bagai meroyan.....huhuhu....
Memang beberapa blog dah ramalkan esok PM akan umumkan bonus RM 500.
Entah betul ke tidak......Tak taulah.
Lain kali buatlah tabungan sebulan RM 200 sebulan khas untuk kegunaan raya, boleh? Berat sangat? Setahun dapatlah RM 2400. Bercakap dan mencadangkan memangle senangkan.

Bonus yang pasti aku dapat, duit Nufnang 138 ribu ribu juta kat atas tu. Aku klik 17 Jun, ni dah 23 Julai masih Unpaid ni apa hal pulak? Kata 30 hari....agaknya 30 hari bekerja....

Apabila duit bonus kerajaan masih samar-samar, harga sawit pun jatuh dan melawas (buah kurang sangat) maka bonus Nufnang yang RM 138 JUTA tu dah jadi sangat besar sekarang ni.

Kurang-kurang aku boleh belikan kuih raya........
Ok selamat berbuka puasa kejap lagi...


10 ulasan:

umi alya berkata...

alhamdulillah, banyak tu, cikgu kaya..

Mat Som berkata...

Yea...aku kaya..yihaaa....!!!

Miss Mirror a.k.a Sam berkata...

Ok la tu... :)
dpd zmn kecik2 dulu, nak dpt byk tu kena berpanas.. panjat2 petik kopi.

Mat Som berkata...

Keuntungan jual produk sendiri dlm blog sebenarnya lebih banyak MM.
Cuma sepatutnya ia direkodkan, dan hanya dikeluarkan ketika nak raya barulah nampak berapa banyak yg telah untung.

mak encik | SZ berkata...

salam cikgu MS!
selamat menjalani ibadah puasa!

hehehee JUTA-juta ye ...
banyak juga tu ...

Mat Som berkata...

Waalaikumusalam........
Eh..Puan Suzi
Tkasih........lama bertapa eh?
Sampai utk pengunjung yg dijemput saja hari tu.
Sekarang dah boleh ziarah ya?

Pida berkata...

Apa? Harga sawit jatuh? Aduh.... tepuk dahi.

Selamat berbelanja cikgu!

Mat Som berkata...

Dah lama dah Pida
Tahun lepas RM 650 satu tan

Sekarang lingkungan RM 360-RM390 sahaja satu tan)

Knor berkata...

oklah tu..knor ni satu sen pun tak ader..

Mat Som berkata...

Rempeyek K.Nor tu ribu-ribu
Jutawan senyap...
pssstt nanti LHDN dengar