Ahad, 9 Februari 2014

MASAKAN PENGAKAP : NUGET RIMBA







8 Februari 2014, unit Pengakap SKSP mengadakan aktiviti masakan rimba. Resepi yang dipilih ialah Nuget Rimba. Sebenarnya mula-mula aku nak buat Roti Pintal, tetapi kerana nak menarik minat mereka aku ubah jadi Nuget Rimba, supaya budak-budak ini tersentak sikit.

Bermula jam 8.00-9.00 pagi dengan teori. Manakala jam 9.05-10.30 praktikal.

Bermodalkan sekilogram gula, sekilogram tepung gandum dan tiga biji telur,dengan kos RM 5.30, adunan pun dibuat,dan ternyata anak murid kami begitu happy pagi Sabtu tu. Tak menyesal datang sekolah.

Tengah fikir ni, untuk perjumpaan akan datang nak buat aktiviti apa? Aku rassssssssssa nak kumpulkan kayu getah untuk buat pelbagai gajet.

Tunggu.....     

2 ulasan:

umi alya berkata...

usahkan pelajar, sayapun suka makanan simple gitu, sedap...

Knor berkata...

mcm cokkodok je cikgu..

nak kreatif lagi kan cikgu..tangkap belalang,masukkan dlm adunan tu..agak2 diorg mkn tak cikgu..belalang boleh mkn tau..

nak tggu juga gajet dr kayu getah.
tadi muhammad baru ckp nak jadi saintis nak cipta ubat..