MAKLUMAN

NO HANDPHONE SAYA (DI ATAS TU) JENDELALIMA TRADING HANYA UNTUK TEMPAHAN PRODUK YG SAYA JUAL.

Rabu, 16 April 2014

SEMAKIN LAMA SEMAKIN SIBUK


Ni dikira selfie jugak ke? Aku lebih suka bawak Kancil ni sebab jimat minyak....
Tapi jalan jauh sikit kenalah naik Alza, ni aku tak tau nak ke mana, Ili temuduga dari jam 8.00-12.30 tengah hari, jadi aku rehat di masjid, kemudian round bandar Kluang ni. Aku rasa tenang sikit kat sini, tak sibuk macam di Batu Pahat. Parking pun senang. Kupon parking di sini boleh dibeli sekeping-sekeping. Ingat nak jumpa kawan-kawan, tetapi semuanya sedang bertugas.
Sempat lagi aku singgah di Pejabat Pos Laju Kluang ni, nak poskan sedikit jualan Minyak Kelapa Dara aku...Alhamdulillah minggu ni, permintaan menggalakkan terutamanya dari Sarawak...Lokasi pejabat pos dan pejabat Pos Laju ni di hadapan Stesen Kereta Api Kluang.
Beberapa hari yang lalu, sahabat lama aku meninggal dunia kerana kanser darah. Terasa dunia ini begitu singkat, masih ingat lagi kenangan dengan Cikgu Saharuddin. Selalunya dia jadi teman aku berbual, ketika aku meniaga di Pasar Sabtu di Senggarang. Ni gambar di kampung arwah di Kg Sungai Lurus, Senggarang.
Sejak kapal kita hilang ni, aku selalu melihat ke langit...kut-kut kapal tu tersangkut di sana...
Ni di pekan Seri Medan, beberapa minit sebelum aku mengajar di kelas malam sekolahku.....Budak-budak kampung ni memang kita kena KERJA lebih, kalau tak, mereka memang tak belajar.
Masih melihat ke langit, akhir-akhir ini perubahan iklim memang sangat terasa....dunia ini semakin tua...

Ni rumah jiran aku, rumah ni baru belaka. Tapi yang menarik minat aku bukan rumah ini, tetapi awan itu...
Ingatlah Allah banyak-banyak, kerana kita semua sedang menuju ke sana.......Entri ini tiada tema khas, hanya untuk mengupload gambar-gambar yang pada aku, aku suka. Korang tak suka apa nak buat....hahahah

4 ulasan:

Mama Miraki berkata...

Suka...suka..saya suka baca entri dalam blog cikgu...lagi2 kalaubada gambar suasana PS

umi alya berkata...

amboi2 cikgu, ber'selfie' sakan nooo..

cantik gambar di atas tu, suka..

Miss Mirror a.k.a Sam berkata...

Innalilahiwainnailaihirojiuun..
Kawan aku si Azri (yg anak dia anak murid ko) pun dah meninggal itu ari.. kanser, insaf aku 3 hari 3 mlm.

Knor berkata...

Suka juga bca n3 mcm ni..jujur jer..
sambil muhasabah diri...

nmpk kerja keras cikgu...in shaa Allah ada keberhasilannya.