MAKLUMAN

NO HANDPHONE SAYA (DI ATAS TU) JENDELALIMA TRADING HANYA UNTUK TEMPAHAN PRODUK YG SAYA JUAL.

Sabtu, 17 Mei 2014

HOT! ERTI SECAWAN KOPI UNTUK SUAMI




Beberapa minit selepas status ini disiarkan, saya menerima maklum balas yang begitu pantas dan bertubi-tubi daripada rakan-rakan, khasnya para isteri. Kenyataan ini adalah hasil kajian saya terhadap beberapa koresponden (lelaki-lelaki yang kacak, macho, tetapi melepak di warung-warung di sini). Ada yang begitu emosi, seolah-olah isu ini begitu besar bagi mereka. Kalau saya rakamkan dalam Youtube, pastilah isteri-isteri akan insaf hari itu juga!

Jawapan anda sudah tentu, "Memang tabiat mereka suka duduk kat warung" bukan?

Apa-apa pun rajin-rajinlah layan suami anda, tak dapat setiap hari, seminggu dua tiga kali hidangkan secawan kopi/teh khas untuknya. Pasti dia akan senyum sampai telinga! (Lagi pun beli cawan mahal-mahal tu takkan untuk tetamu saja?)

Ingat, saya pernah bertanya seorang lelaki yang yang nyaris-nyaris berkahwin dua, dia hanya memberi alasan tidak pernah dihidangkan kopi/teh oleh isterinya. Pelik bukan? Pelik tapi benar.

4 ulasan:

Miss Mirror a.k.a Sam berkata...

Nasib baik saya sgt rajinnnnnnn mcm Mak saya!. Tepuk tgn utk saya!!. Clap clap clap.

Tp dlm masa yg sama.. kalau dia nak ngeteh.. mmg tak pernah halang.. biarlah kalau itu yg buat dia happy. Tp skrg ni dah lama tak ngeteh sbb sy masak lagi sedap dari kedai...kah kah kah.

Sz berkata...

salam cikgu MS,

hahahaa...
pemandangan kat "kampung" saya kat sini, golongan terbiar selalunya angkut sekali beramai2 anak bini ... sekeluarga terus penuhkan kedai mamak tu ... terutama hujung minggu... ;)

Knor berkata...

Betul kta Sz tu....kdg berdua jer..bkn setkt secawan, seteko knor buat...

umi alya berkata...

betul jugak, kdg2 hal2 yg remeh temeh itu le masalah besarnya, terima kasih berikan peringatan kepada kami kaum hawa..