Rabu, 4 Jun 2014

KITA TETAP BOIKOT CADBURY!

Sample tercemar, hingga menyebabkan dna babi dikesan pada coklat Cadbury? Kenyataaan JAKIM seolah-olah melalut dan ingin menutup kelemahan sendiri. Orang ramai jadi bingung, dan akhirnya membuat keputusan sendiri. Bahawa kenyataan pertama Kementerian Kesihatan adalah tepat, meskipun dinafikan kemudian oleh Timbalan Menterinya.

Kenapa kita sering diperbodohkan dalam beberapa isu? Kita semua ini dungukah? Bagaimana dna boleh berubah? Coklat yang diujikaji tu terkena kencing babikah sehingga ia tercemar? Adakah dna boleh berubah? Kalau macam tu, rosaklah siasatan jenayah,bagaimana dna asing tiba-tiba ada pada sesuatu benda apabila tercemar? Nonse dan memeningkan.

Apa-apapun, kita mesti ikut bersama-sama DENGAN MAJORITI ORANG ISLAM boikot Coklat Cadbury, dan kita ajar mereka cukup-cukup.

GAMBAR IHSAN akusygumno.bogspot

Bayangkan Jakim ambil sample dari kilang, dan Kementerian Kesihatan ambil sample dari kedai-kedai.....kalian fikirlah sendiri.

2 ulasan:

Umialya berkata...

tetap punyai rasa was2 di hati, bila dah was2 tu, tepuk dada tanya selera..

Time Traveller berkata...

Boikot jer.. patut la makin menjadi2 keadaan.. tanda halal pun ada Babi ish .. lepas ni sampai mati tak sentuh coklat cadbury ni.. boleh tark statement mcm tu giler apa..