MAKLUMAN

NO HANDPHONE SAYA (DI ATAS TU) JENDELALIMA TRADING HANYA UNTUK TEMPAHAN PRODUK YG SAYA JUAL.

Sabtu, 26 Julai 2014

SELAMAT HARI RAYA BUAT SEMUA


Assalamualaikum.

Entah kenapa tahun ni penat sangat nak raya, pertama mungkin kerana dah tua. Kedua, anak dah belajar agak jauh, kena jemputlah, tiket dah habis, dan tak tau lagi nak naik bas. Kebetulan, tempat dia belajar tu tak ada pulak orang Batu Pahat. Keempat, cuaca dua tiga hari ni panas lain macam. Kelima, bonus ciput sangat, jadi kena bisnes sampailah tadi ni......Jual Preesure cooker dan sebgainya.

Gambar kat atas itu ditemui kakakku pagi tadi ketika mengemas rumah. Sungguh suci bukan wajah aku ketika itu? Masa tu belum ada tanggungjawab lagi. Sekarang macam-macam yang perlu difikir. Kalian pun sama sahaja bukan? Kita hendak menjadi ayah, ibu, dan manusia yang terbaik terhadap semua orang di sekeliling kita.

Banyak lagi kerja nak buat ni.....akhir kata, SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR BATIN. Kepada yang lalu di Parit Sulong tu dijemput singgah ke rumahku. Hp ku bernombor 010-3443 880 

(Semua aku dah maafkan termasuk En Nufn, setelah merajuk selama dua purnama)



Jumaat, 18 Julai 2014

BARANG-BARANG PENUMPANG PESAWAT MALANG MH17

 Sedih dan pilu melihat buku-buku yang terselamat ini
 Dan sebahagian bagasi yang tidak berkecai seperti pemilik-pemiliknya
Lokasi berhampiran rumah kediaman penduduk

Pemberontak ini memang kejam

Pemberontak Pro-Rusia berkawal di tempat kejadian.
Peluru berpandu darat ke udara buatan Rusia SA-17 Grizzly dipercayai digunakan dalam kebejatan ini



Seorang wanita berjalan berhampiran satu mayat yang ditutup dengan plastik.





 Mereka kehilangan orang tersayang



Semuanya sudah tersurat begini, Qada' dan Qadar yang ditetapkan Allah, semoga kita semua menjadi insan yang lebih kuat, kerana kita hanyalah insan yang kerdil....hanya mampu berdoa agar kita semua sentiasa dalam perlindungan Allah, walau di mana-mana pun kita berada.

TRAGEDI MH17 YANG MENYAYAT







Rabu, 16 Julai 2014

TIP MEMASAK AYAM GORENG BEREMPAH


Harga RM 237 + RM 10 kos penghantaran= RM 247
Menarik bukan? Berminat SMS/CALL/WHATSAPP 010-3443 880

Isnin, 14 Julai 2014

MEMBACA WATAK BAKAL PELANGGAN MELALUI SUARANYA

Hanya gambar hiasan, tiada kaitan dengan entri

Dua hari lepas Puan N dari Mersing menelefon saya melalui sumber blog ini.

"Bagaimana saya nak dapatkan Pemanggang Ajaib yang harga RM 129 ni?"  

"Beli melalui sayalah.....caranya mudah, Puan Bank In, lepas tu saya pos guna pos laju, dua tiga hari sampailah di Mersing"   

"Kat Mersing tak ada stokis ke?"

"Memang tak ada Puan, yang ada Segamat, Muar, Batu Pahat dan JB, tak apalah P
uan, SAYA POSKAN BARANG NI DULU, DAH SAMPAI NANTI BANK INLAH KE AKAUN SAYA, SETUJU?"

"Kalau macam tu saya setuju, lepas ni saya smskan NAMA dan ALAMAT ya"

Biasanya memang orang akan bank in duit dahulu, baru saya hantar barang. Tetapi dalam beberapa kes, saya kena hantar dulu barang itu. Ini kerana, saya tahu daripada nada suara prospek tersebut, dia agak sangsi dengan kejujuran peniaga internet seperti saya. Bukan tak biasa kita dengar, orang menipu dengan pelbagai cara.

Namun, saya juga sedikit sebanyak boleh membaca kejujuran orang melalui suara mereka. Setakat ini, saya tidak pernah tertipu dengan customer. Kecuali satu kes, kerana saya hanya menggunakan kaedah sms ketika itu. Kita tak dengar suara dia. Jadi agak sukar membaca peribadi dia. Nasib baiklah lelaki dari Felda Mempaga Pahang itu hanya membeli produk herba yang berharga RM30 sahaja, kalau tak tentu saya akan mengeuk pintu rumahnya walau jauh beratus batu, kerana geram punya fasal.

Sabtu, 12 Julai 2014

UBAT PENAWAR INSOMNIA SUKAR TIDUR

Ubat Penawar Imsomnia dan lain-lain


ALHAMDULILLAH....Sambutan produk ini semakin hebat, walaupun pada bulan Ramadhan
kerana orang tetap memerlukan gula alternatif yang merawat pelbagai penyakit
CARA ORDER:
Bank In ke CIMB: no 
7043 9284 74
MAT SOM/HAMIDAH
atau
Bank In
ke BSN : 01126-41-0000-3090-5

MAT SOM SADONO

Setelah bank in SMS segera
ke 010-3443 880
Kemudian nyatakan:


Nama<>Alamat<>Bank in di bank<>Jumlah RM



Produk dihantar secara Pos Laju

Jumaat, 11 Julai 2014

SEJARAH INDAH KERAJAAN NABI SULAIMAN DAN BALQIS

Dulu-dulu sebelum popularnya ustaz-ustaz yang ada sekarang ini, peminat ceramah agama sangat meminati ceramah Allahyarham Ustaz KH Zainuddin MZ. Ceramahnya yang dijual dalam bentuk kaset sangat laku di seluruh Asia Tenggara, sehingga beliau digelar sebagai Ulama Sejuta Umat. Marilah dengar kuliahnya tentang Kisah Nabi Sulaiman dengan Balqis. Jarang-jarang ada penceramah yang bercerita tentang nabi dengan begitu detail. Dan dalam ceramah ini, kita dapat mengetahui bahawa yang memindahkan Singgahsana Ratu Balqis dari Saba' ke Palestin bukanlah Jin Ifrit, tetapi seorang yang sangat alim ketika itu....Mari kita mendengar ini .....

Selasa, 8 Julai 2014

BLOG SIAPA YANG DIPANTAU?

Semasa orang-orang Islam dibelasah, dihalau, dibunuh, dibakar hidup-hidup dan seribu satu kekejaman dikenakan kepada mereka, satu dunia menjadi senyap....tetapi apabila satu kelompok Islam menang sedikit di sesuatu tempat tiba-tiba sahaja dunia tersentak dan terkejut. Sungguh menghairankan
Dari zaman Abu Jahal lagi, Islam terus dicurigai, dicemburui...lihat sahaja luahan hati

Sabtu, 5 Julai 2014

BONUS NUFNANG TERAKHIRKU

Disebabkan bonus Nufnang aku merosot berbanding dua tiga tahun lepas, aku mengambil keputusan memecat dia, dan inilah aku paparkan pendapatan aku yang terakhir sebagai kenang-kenangan, sebanyak 77.3 juta.......

Jadi dengan pemecatan itu, bebaslah aku dengan blog ni, nak bubuh apa yang aku suka tanpa terikat dengan undang-undang negara Nufnang...


 Iklankan produk seperti ini lebih lumayan ...cubalah, laku sekotak
dapat RM 35.00!
 

STEVIA SWEETENER PEMANIS SEMULAJADI


STEVIA RCC

PENGEDAR DIKEHENDAKI, M.L.M TERKINI
BONUS SETIAP MINGGU
SMS/WHATSAPP/CALL 010-3443 880

Stevia Sweetener RCC GLOBAL
STEVIA SWEETENER RCC
Sem: RM 140
Sbh/Srwk: RM 145

Istimewa untuk orang yang takut dengan gula, trauma dengan gula pasir tu, kini telah ada pemanis semulajadi yang diperbuat daripada herba yang dipanggil  stevia. Di dalam satu botol ini, kita boleh dapat 300 titisan. Dan setiap titis boleh memaniskan segelas air 200ml...! Kalau satu jug cukup dengan 3 titis sahaja. Ini sesuatu yang menakjubkan. Dan rasanya lebih sedap daripada gula biasa. Malah ia boleh mengubati pelbagai penyakit.

Bagi anda yang tinggal di Batu Pahat boleh mendapatkan produk STEVIA SWEEETENER ini dengan menelefon atau sms saya 010-3443 880.

Kepada yang berminat di seluruh Semenanjung harga sekotak (3 botol) ialah RM 140 Termasuk kos pos laju, dan bagi Sabah dan Sarawak RM 145 Termasuk kos penghantaran. 

Kelebihan Stevia;
  1. Mengimbangi kandungan gula dalam badan
  2. Mengurangkan masalah keradangan
  3. Menurunkkan kadar gula dalam darah, sesuai untuk pesakit kencing manis dan Hypoglycemia
  4. Melawaskan pembuangan air kecil
  5. Meningkatkan tenaga dalam badan.
  6. Membantu sistem penghadaman.
  7. Mengatasi masalah imsomnia atau sukar tidur.
  8. Berupaya mengawal berat badan (obesiti).
Di bawah ini ialah contoh testimoni yang saya sendiri terima...Saya bukan suruh pun mereka bercerita dalam Facebook, tetapi disebabkan keyakinan mereka yang tinggi setelah menggunakan stevia, mereka bercerita secara jujur dan penuh bersemangat dalam status Facebook saya.

Apa kata sahabat saya dari Pt Raja ni perkatakan?

Di bawah ini saya terpaksa rahsiakan namanya, sebab yang ini disembangkan dalam personal mesej jadi saya tak dapat paparkan siapa yang bercakap, lagi pun dia selalu tengok blog saya.

Wah...hebat tu, puan ni boleh turun 4 kg....hari tu beliau malu sebab kata badan dah bulat...sekarang beliau dah yakin untuk bertemu rakan lama

CARA ORDER:
Bank In ke CIMB: no 
7043 9284 74
MAT SOM/HAMIDAH
atau
Bank In
ke BSN : 01126-41-0000-3090-5

MAT SOM SADONO

Setelah bank in SMS segera
ke 010-3443 880
Kemudian nyatakan:


Nama<>Alamat<>Bank in di bank<>Jumlah RM



Produk dihantar secara Pos Laju
LAGI TESTIMONI LAGI TESTIMONI Saya mengalami masalah diabetes tinggi. Mata saya menjadi kabur dan tidak boleh memandu. Saya akhirnya mengamalkan STEVIA SWEETENER (pengganti gula pasir), minggu pertama kencing saya sangat kotor dan terlaalu kerap, setiap 2 jam sekali. Alhamdulillah 25 hari saya mengamalkan STEVIA SWEETENER, bacaan kencing manis saya tinggal 8 sahaja. Dan pandangan mata saya yang kabur semakin pulih. Saya dapat memandu seperti dulu. Saya akan terus mengggunakan produk ini sehingga saya pulih sepenuhnya, In sha Allah. Ismail Mamat (Machang Kelantan)

Lagi faedah-faedah menyertai RCC GLOBAL- STEVIA SWEETENER

SHARIFAH AINI MENINGGAL DUNIA JAM 1.26 PAGI SEBENTAR TADI




Kuala Lumpur : Biduanita Negara, Datuk Sharifah Aini Syed Jaafar, 61, meninggal dunia di Pusat Rawatan Pakar Damansara, Petaling Jaya akibat penyakit fibrosis paru-paru, awal pagi ini. 

Sharifah menghembuskan nafas terakhirnya kira-kira jam 1.26 pagi ini. 



PRODUK QASEH GOLD

 RANGKAIAN PRODUK QASEH GOLD

BAGAIMANA PEMBAYARAN DIBUAT?

CARA ORDER:
Bank In ke CIMB:7043 9284 74
MATSOM/HAMIDAH
atauBank In
ke BSN : 01126-41-0000-3090-5 
MAT SOM SADONO
Setelah bank in SMS segera
ke 010-3443 880
Kemudian nyatakan:
Nama<>Alamat<>Bank in di bank<>Jumlah RM
Produk dihantar secara Pos Laju
 QASEH GOLD KEKANDA 
RM 71.90 + RM 6 POS LAJU 
RM 77.90
 QASEH GOLD ADINDA 
RM 71.90 + RM 6 KOS POS LAJU 
RM 77.90

MENGATASI MASALAH:
1. LETIH/LESU
2. Batuk/sakit tekak
3. Selesema
4. Asma
5. Gastrik
6. Gout
7. Migrain
8. Buasir
9. Resdung 

10. Sembelit

11. Tidur yang tidak lena
12. Resdung
13. Masalah wanita seperti Keputihan & Haid Tak Teratur
14. Kurang keinginan seksual
15. Masalah berat badan
16. Masalah tenaga
17. Kurang darah @ Anemia
18. Batuk
19. Buasir
20. Sakit tumit@Sendi
21. Stres

MEMBANTU MEMBERI FAEDAH SEPERTI :

1. Membekalkan tenaga
2. Awet muda
3. Membantu usaha mendapat zuriat
4. Menguatkan sistem imun
5. Melancarkan darah
6. Membanyakkan susu ibu
7. Menstabilkan hormon
8. Menstabilkan mood
9. Mencerdaskan minda
10. Meningktakan libido & keintiman suami isteri
11. Melawaskan pembuangan
12. Mempercepatkan proses penyembuhan
13. Mengawal tekanan darah
14. Menaikkan seri wajah


QASEH GOLD JUNIOR

HARGA RM 71.90 + RM 6 POS LAJU
 RM 77.90

Qaseh Gold Junior ialah campuran minuman botani formulasi 8 makanan sunnah terbaik iaitu Kurma, Madu, Kismis, Tiin, Zaitun, Delima, Habbatus Sauda’ & air Zam Zam serta tambahan Za’faran, Garam Bukit, Gam Arab, Pegaga, Badam, Kismis dan Bayam.
Khasiat Qaseh Gold Junior sangat banyak iaitu:
  • Membekalkan Tenaga
  • Mencerdaskan Minda
  • Menguatkan Sistem Imun
  • MenyokongTumbesaran
  • Membekalkan Serat
SMS 010-3443 880