Sabtu, 4 April 2015

MAKSUD WAKTU SEPERTIGA MALAM TERAKHIR





Saranan Solat Tahajud adalah perintah terus daripada Allah kepada manusia, membuktikan betapa ia sangat dituntut. Usia kita yang semakin berlari ke penghujungnya ini, marilah isi dengan mengabdikan diri kita kepada Allah kerana kepadaNyalah kita semua akan kembali. InSha Allah kita dapat sama-sama tingkatkan kualiti ibadah kita......Amin


Hasil carian imej untuk al israa' 17: 79
 "Dan bangunlah pada sebahagian dari waktu malam serta kerjakanlah "sembahyang tahajjud" padanya, sebagai sembahyang tambahan bagimu; semoga Tuhanmu membangkit dan menempatkanmu pada hari akhirat di tempat yang terpuji".
Maksud Surah Al-Israa' ayat 79

Blog Suara Simpang Kiri


Terima kasih atas perkongsian rakan blogger di Google Plus.

6 ulasan:

Kayu Manis berkata...

Kekadang kita bercadang nak bangun pukul 5.00 pagi untuk bertahajud. Namun Allah kejutkan kita pada pukul 2.00 pagi.
Kita tengok jam masa tu baru pukul 2.00 pagi dan terdetik didalam hati kita, "Masih awal ni.. baik tidur dulu. Pukul 5.00 pagi nanti, baru bangun.."
Namun bila pukul 5.00 pagi, kita liat juga.. Nak tahu sebab apa?
Sebabnya kita merasakan perancangan kita lebih baik, walhal jika kita bersangka baik dengan Allah, walaupun Allah kejutkan kita pukul 2.00 pagi, mungkin masa itulah sebenarnya waktu yang paling mustajab dan doa kita dimakbulkanNya..
Sebaik-baiknya, sebelum tidur.. Berdoalah..
"Ya Allah Ya Tuhanku, Engkau kejutkanlah diriku dikala do'a yang mustajab untukku.."
Sesungguhnya tahajjud itu mengangkat darjat hamba disisi Penciptanya.. Allahu'alam..

Mat Som Sadona berkata...

Tkasih K.Nor menguatkan lagi semangat sahabat2 yg ingin mendekatkan diri kepada PenciptaNya...
Akhir zaman ini kita penuh dgn godaan, cobaan....aneka fitnah dan mehnah berkeliaran....seolah kuncu2 dajal telah pun keluar....maka ketika inilah kita harus kuatkan benteng diri kita dgn bertahajud pd mlm yg sunyi dan sepi

Unknown berkata...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Umialya berkata...

Alhamdulillah ia dijadikan amalan si suami malangnya saya belum punyai kekuatan ikut jejaknya, kelemahan yang perlu akui.

Umialya berkata...

** kelemahan yang perlu saya akui

Umialya berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.