MAKLUMAN

NO HANDPHONE SAYA (DI ATAS TU) JENDELALIMA TRADING HANYA UNTUK TEMPAHAN PRODUK YG SAYA JUAL.

Isnin, 27 April 2015

SELAGI MASIH ADA NYAWA



Hari berlari kian pantas, tanpa kita sedari usia kita menginjak tua....dan apabila kita melihat foto-foto silam, sedikit demi sedikit, orang-orang yang pernah bersama-sama kita telah menemui Pencipta mendahului kita.

     Apa yang perlu kita buat dalam meneruskan sisa-sisa kehidupan ini? Tidak lain, untuk terus tetap berada di jalan yang lurus. Tingkatkan iman dan bertekad menjadi insan kamil yang berbakti untuk agama Allah. Terus jadi orang yang disayangi saudara mara, jiran tetangga, dan rakan taulan.

     Namun kadang-kadang orang tidak menyenangi kita. Mungkin kerana sifat iri, pada hal kita ini tidak punya apa-apa untuk dibangga.

     Dalam hidup kita, kita diuji dengan pelbagai cobaan. Mungkin ia datang daripada menantu kita yang bertindak seperti tidak ada iman. Atau ipar duai yang keturunannya tidak jelas, lalu menghancurkan hubungan kekeluargaan yang dibina berdekad-dekad.

     Begitu juga sahabat. Ada sahabat sejati dan sebaliknya. Justeru dalam sejarah kehidupan kita, dapat menjadi lebih matang untuk mengharungi lautan kehidupan ini.




   

Tiada ulasan: