MAKLUMAN

NO HANDPHONE SAYA (DI ATAS TU) JENDELALIMA TRADING HANYA UNTUK TEMPAHAN PRODUK YG SAYA JUAL.

Isnin, 29 Februari 2016

SOAL SELIDIK: ADAKAH HADIAH BERUPA NASI DAN LAUK DARIPADA TUAN RUMAH PENGANTIN ITU MASIH RELEVAN



Saya nak buat soal selidik sikitlah.
Soalannya....
"Apakah yg kalian lakukan terhadap BERKAT(makanan berupa nasi dan lauk) yg dihadiahkan oleh Tuan Rumah (ibu bapa pengantin)?
A. Saya simpan di dalam peti ais
B. Saya buang.
C. Saya sedekahkan kpd ayam dan kucing
D. Saya panaskan untuk makan malam.
Sila jawab dengan tulus.
Suka
Komen
Komen
Marfi'ah Sodono Emotikon smile

Kucing x mkn ni...

Adibah Abd Rahim A. Cikgu .. Pastu besok pagi keluarkan dari peti buat rencah nasi goreng masak guna nasi tu n lauk tu kasi carik2.. Hmm sdapp
Adibah Abd Rahim Mak selalu buat camtu mase kitorang kecik2.. Same jugak kalo dpt nasi ambeng kenduri simpan n buat nasi goreng pg besok nk bg sama rata biar semua dapat x rebut2 ayam tu huhu
Mat Som Stevia
Tulis balasan...
Mat Som Stevia Tgh buat kajian ni Marfiah Sodono dan Azhar Sulaiman...adakah BERKAT ni relevan lg atau satu pembaziran
Mat Som Stevia Saya cuba praktikkan spt yg Adibah dah buat tu. Kena britau istri sya nihhh
Azhar Sulaiman Mana boleh kata membazir cikgu itu perkongsian rezeki namanya.. kalau tak nak bagi saya, saya tgh lapar ni.😀
Puan Sam Makan sekeluarga sampai licin.
Iam Atie woi..!!! gimana jr ko
Mat Som Stevia
Tulis balasan...
Pida O'Haili Saya makan. Sbb kalau ada keje kawin mmg kompom tak masak so kat rumah takde makanan hehe. Tapi saya rasa dah lama sgt tak dpt berkat. Telur pun jarang. Asik dpt gula2 aje.
Mat Som Stevia Pn Sam dah muncul
Puan Sam Aku muncul sbb kau buat survey je. Dah pencen Fb dah...
Mat Som Stevia
Tulis balasan...
Marfi'ah Sodono Kak Ipah tadi bagi 2 bungkus berkat...lom abes Emotikon grin
Kak Manah pun dpt...
Masih kenyang dgn kari ayam air tgn Kak Ipah.....Lihat Lebih Banyak

Nur Solehah Timyati mgkin ad ckit bg brkat jgak kot..
Mat Som Stevia
Tulis balasan...
Mat Som Stevia Pida O'Haili...kat Pt Sulong dan Sri Medan ni masih byk yg beri berkat ni
Mat Som Stevia Banyak yg jwb D..nampaknya En Mohd Rozi Sanaip....kalau mantu kena buat berkatlah ni..hehe
Mohd Rozi Sanaip Blh buat cikgu,janji beras murah...hehehe..
Murni Shawan Kalau jemputan jauh,tiba rmh lapar terus mkn je letak dlm dulang mkn 5 branak...kalau dekat simpan dulu..jwpn ada kala A & D la Mat Som Stevia...masih lgi dpt berkat Alhamdulillah..
Mat Som Stevia Bagus betullah Murni Shawan ni...ada org simpan peti ais sampai berbulan...tak usik..
Hassim Bin Rapal Ini berkt dr umah kak ani...
Manisah Arsat Pengalaman saya selalunya terbuang
Mat Som Stevia Itu jawapan yg tulus Pn Manisah Arsat....hehe
Mat Som Stevia Kdg2 sya pun terbuang...sebab saya x minat nasi minyak
Liza Abdullah Makan...kalu da ada makanan lain simpan peti air sok2 makan...kalu sy suka dpt berkat nasi..
Moslim Hj Johari Klu abah ni.. E. Buat baja
Mat Som Stevia Abah ngko memang kreatif Moslim...jrg org buat...Liza Liza Abdullah...sblm makan panaskan dulu...kukus kan
Mohd Zamni D..tapi nak kelalen arek di pangan..B lak pulak
Syed Mohamad Khairizam Saya bagi anak2 makan sbb bila pi majlis perkahwinan hanya saya dan isteri ja yg pi. Anak2 selalunya kirim salam ja. Mrk hanya pi rumah kawan2 mrk ja. Bila dpt buah tgn mcm ni saya amat2 bersyukur krn selalunya anak2 akan bertanya tiada buah tgn ke abah.
Kamal Sahrani Itu namanya rezeki org nak beri..makan ambil berkat majlis itu
Jani Supian Jmp Nasi simpang dlm peti, dah cukup banyak buat nasi goreng kampung , lauk di buat belendrang tambah rencah Dan bumbu, mubles, PS, jangan biarkan makanan yang tinggi protein dalam suhu bilik kerana boleh menyebabkan keracunan makanan samada bacteria itu sendiri atau entero toksin yang x akan musnah walau di panaskan
Mat Som Stevia Mables sekali resepi kang Jani Supian Jmp... Syed Mohamad Khairizam....bersykur nikmat diberi. ..sebab tu kat Bpahat ni dipanggil BERKAT ya Kamal Sahrani
Tukiman Muri Nek aku kdg dipagan kadang pak simpen nang peti sejuk.tapi saeki akeh entok jajan
Rawan Hiba Selatan Sy mkn.klu dh kenyang sy simpan kt peti ice.bila nk mkn sy panaskn.x pnah buang krana sy suka nasi brkat n ambeng.
Mat Som Stevia

Wann Delima Pengalaman saya ...klu dpt sikit ank2 mkn ...blk jmputan jer ank2 kejar berkatnye...sbb mreka tak ikut klu pegi jmputan..hnya tmpt sdara mara jer ikut...tapi klu dpt berkat bnyk sy bg anak2 buah yg bdekatan...tp jika terlalu bnyk dpt jwpnya en ayam n en miaw yg mkn ..rezeki dia pula mrasa ...bnatang pun nak rasa gak mknan sdp2 skali skala...rezeki Allah tak baik d buang begitu shj...
Salan Salan Saya pilih A@D jika perlu nak mkn lagi.
Nor Iana Jwpn sy x de kat atas blik lapar lg... bedal mkn lg berkat yg dpt tu huhuhu
Azhar Sulaiman Apa hasil kaji selidik ni cikgu?
Masriah Mohd Maserin Berkat nasi ambeng selalu saya mkn tapi pilih2 mana yg sedap jer. Kalau berkat nasi minyak saya simpan. Keesokannya boleh goreng. Tapi kalu berkat nasi putih dgn daging sejuk beku masak kicap mmg saya jamu pada pokok blkg rumah.
Norasikin Razali xbaik dbuang...itu rezeki Allah bagi...SubhanAllah..
Mat Som Stevia Tkasih Kang Tukiman...Mbakyu Ayu Rawan Hiba Selatan....Usahawanita Wann Delima...Nur Nur Solehah Timyati...Sdra Salan Salan...Pn Valentino Sulaiman... Nor Iana....Laila Julie...Hjh Fazidah Buwang...Datin Masriah Mohd Maserin....kerana sudi utk menjawab Survey saya ini..
Norasikin Razali sedekahkan jiran2 sebelah..klu dah blebihan...
Mat Som Stevia Azhar Sulaiman...nanti dah tak sibuk saya bentangkan hasil soal selidik ni...
SukaBalasan14 hrs

BERDASARKAN SOALAN KAJI SELIDIK INI, saya dapati 90% mengatakan hadiah berupa makanan itu masih relevan dan digemari oleh para tetamu. Jadi sesiapa yang mampu nak buat bungkusan 'berkat' nasi dan lauk tu jangan takut-takut, 90% akan memanfaatkan pemberian tersebut dan bukan membuangnya di tong sampah seperti yang saya sangkakan selama ini.

Antara cadangan menarik ialah, nasi tersebut dikukus atau dibuat nasi goreng.....ya...boleh ikut....