Khamis, 14 Mac 2019

TAJUK BLOG BERTUKAR MENUNJUKKAN TANDA-TANDA...



Apabila blog ini sudah bertukar tajuk, itu menunjukkan aku ingin kembali menulis dalam medan blogger, setelah berhempas pulas menulis status Facebook yang entah apa-apa. Kadang-kadang status ringkas pun orang copy paste. pelik betul dia orang ni. Apalah salah kalau share je, kalau nak copy paste pun, tulis cnp pun tak apa. Hai, manusia ini macam-macam. Tapi 1 peratus je ada manusia macam tu. 

Antara punca aku hilang semangat menulis blog dulu, sebab banyak gambar-gambar aku digodam oleh blogger.com sendiri. Tiba-tiba je sebahagian besar gambar-gambar itu bertanda tengkorak dan sebagainya. Bukan senang aku nak ambik gambar itu. lagi-lagi majlis bersejarah dan sebagainya, bagaimana hendak diulang kembali, kerana yang ada dalam kamera pun sudah aku delete. Ingatkan simpan gambar dalam blog ini selamat. Benarlah kata-kata Wak Gelas, blog bukanlah hak milik kekal.

Diam tak diam, usia blog aku ini sudah menjangkau sepuluh tahun. Macam-macam peristiwa aku lalui daripada penulisan blog ini. Daripada anak aku kecik-kecik, memancing di tepi sungai, kini mereka bertebaran di mana-mana....huhu...

Tiada ulasan: