MAKLUMAN

NO HANDPHONE SAYA (DI ATAS TU) JENDELALIMA TRADING HANYA UNTUK TEMPAHAN PRODUK YG SAYA JUAL.

Selasa, 1 Disember 2015

AKU SEORANG DOKTOR MAYA


Cuti sekolah ini aku merasa lega sekali. Bertambah manis, apabila sesi pembelajaran tahun 2015 berakhir dengan kejayaan pelajar-pelajar sekolah kami yang mana 7 orang memperoleh 5A, 9 orang pelajar memperoleh 4A 1B, dan 5 orang memperoleh 3A, dan peratus juga meningkat.

Semua warga SK SERI PASIR, tersenyum puas. Dari cleaner sampailah pentadbir tertinggi. Orang-orang kampungnya jua yang turut bangga, kerana kami buat pertama kali telah mengungguli kejayaan di kawasan Seri Medan ini bagi tahun 2015.

Aku tentu sekali sangat gembira, dan amat bersyukur kepada Allah, sebagai salah seorang guru di barisan hadapan (guru tahun 6), sementelahan pula soalan KBAT telah bermula, akhirnya kami dapat mengatasi halangan dan ujian getir itu. Terima kasih kepada semua sahabat yang telah bertungkus-lumus bagi menggapai kejayaan ini. Tahniah untuk anda!  
Dan sepatutnya aku melancong. Ada yang bertanya "Tak pergi ke Seoul ke,jengok Ili?" Sabarlah,banyak komitmen yang perlu diselesaikan. Irfan dah nak ambik lesen memandu. Itu pun dah perlukan lebih RM1000.00. Orang yang susah terpaksa menabung beberapa tahun untuk mendapatkan lesen. Geram betul kat kerajaan ni kerana tak boleh memantau harga yang menyembelih leher-leher kami.

Aku telah mengisi ruang waktu ini dengan mengedit blog, banyak harga produk telah berubah sejak GST diperkenalkan di samping disebabkan nilai ringgit yang tidak begitu baik. Selain tu menjengok kebun warisan ayahanda yang lama aku tak tengok.
Bondaku dan ibu mertuaku bersama anak saudara Midah...Awin.


Dan aku juga menjadi doktor maya, macam biasalah....Alhamdulillah aku dapat membantu beberapa orang untuk menikmati kehidupan dengan lebih sihat.....Walau ramai yang pesimis terhadap perubatan direct selling, pedulikan mereka nak melalak....yang penting bukti telah ditunjukkan dengan izin Allah seperti pernyataan di atas.

Akhir kata jumpa lagi. Assalamualaikum


2 ulasan:

Kayu Manis berkata...

Alhamdulillah bestlh guru2...lpg sikit dada..kn cikgu..

Doc alam maya....bgus2 itu mknanya bisnes mkin mju...usaha tu pnting,yelh bgi mkn anak2 ditmbh dgn kos sara hidup yg smkin tggi nni..
Duit bkn sglanya,tpi tk ada duit boleh jdi sakit...keke btul tk cikgu..

umi alya berkata...

Tahniah Cikgu..