MAKLUMAN

NO HANDPHONE SAYA (DI ATAS TU) JENDELALIMA TRADING HANYA UNTUK TEMPAHAN PRODUK YG SAYA JUAL.

Khamis, 28 Mei 2009

E-BOOK DI TERENGGANU

Rasa cemburu melihat paparan akhbar 25 000 orang pelajar tahun 5 di Terengganu menerima e-book percuma! Yalah negeri minyak, pastilah mampu membeli apa-apa sahaja. Apa-apapun diucapkan tahniah kepada Menteri Besar yang baru kerana melakukan satu perubahan yang membanggakan. Pasti Terengganu terus dapat mengekalkan rangking pertama lapan tahun berturut-turut pada tahun ini dalam pencapaian UPSR. Pendek kata Terengganu telah mencapai pendidikan bertaraf dunia. Sedangkan negeri-negeri lain masih mengamalkan chalk and talk. Itu isu pendidikan.

Dunia artis pulak dikejutkan dengan kisah Ustaz Akil Hay. Alamak ustaz.... kenapa jadi macam ni syeikh!!!? Harapan saya, jagalah nama baik gelaran USTAZ yang diberi kepada anda.

Tentang bisnes pula, sekarang ini banyak betul syarikat yang menyamar sebagai MLM tulen. Minggu ini Bank Negara telah menyenaraihitamkan empat syarikat yang memungut deposit haram daripada orang ramai. Rujuklah http://www.bnm.gov.my/ Syarikat-syarikat tersebut ialah AK United Sdn Bhd, Dinari Capital Sdn Bhd, myDNA International Sdn Bhd dan E-Eagle Sdn Bhd. Alangkah malang sungguh jika anda menyertai syarikat-syarikat yang disenaraikan ini.

Setelah difikir-fikir dan diperhalusi, maka aku mengambil keputusan meneruskan bio-asli ini, di mana setakat ini tidak pernah miss bayar bonus aku walau satu sen pun. Tahniah bio-asli. Lagipun masuk PERCUMA beb! Yang masuk Plan C baru kena bayar RM 100, itupun dapat barang. Jadi, fikir-fikirlah, isilah borang kat sebelah tu, klik kat gambar produk yang kat atas tu!

Sebagai contoh malam tadi aku menerima panggilan sahabat aku dalam SURECO. Kami berjumpa di Pekan Pt Sulong sambil menikmati Jus Roselt di kedai Mahbob. Aku macam biasalah, mengambil kesempatan ini untuk memperkenalkan Bio Asli kepada Kamarul Zaman Ab Kahar yang bekerja di SUKJ Johor Bahru itu.

Tanpa melengahkan waktu aku mengajak Kzaman ke Cyber Cafe di depan warung itu. Kebetulan Cyber Cafe itu tiada pelanggan lain, Kzaman yang suka melawak tu tak habis-habis bercerita dan terpegun melihat web Bio Asli. Dia begitu takjub, kerana Bio Asli dapat menyediakan segala-galanya dengan pantas seperti pendaftaran ahli baru, dan yang paling dia teruja ialah tentang tuntutan bonus! Kami dah buat macam-macam syarikat MLM, dan yang paling siksa ialah bab menunggu bonus. Kadang-kadang bonus lambat. Yang jadi mangsa sumpahan ialah abang posmen kita. Macamlah dia yang bagi bonus itu pulak pada hal syarikat yang lambat mengeposnya.

Satu lagi Kzaman tertarik apabila ahli kita di mana-mana sahaja di ceruk dunia ini, boleh mendapatkan produk, dengan kos penghataran PERCUMA oleh syarikat. Contohnya aku kata kepada Kzaman, semalam aku baru uruskan pendaftaran Plan C dan order barang untuk rangkaianku di kaki Gunung Kinabalu, iaitu Rosidah Taip. Dengan hanya sistem SMS dan bank in duit di bank terpilih, produk akan dihantar kepada downline aku kat Ranau, Kundasang itu. Bukankah itu memudahkan kita?

Tempoh setengah jam di Cyber Cafe Sulaiman itu menyebabkan Kzaman berkobar-kobar hendak buat bisnes ini. Sekarang Kzaman sedang mengusahakan ternakan kambing Boer. Selain pekerjaan tetapnya sebagai penguatkuasa di SUKJ (khas untuk urusan cukai pintu), Kzaman ingin mencari pendapatan sampingan daripada sumber-sumber lain.

Tiada ulasan: