MAKLUMAN

NO HANDPHONE SAYA (DI ATAS TU) JENDELALIMA TRADING HANYA UNTUK TEMPAHAN PRODUK YG SAYA JUAL.

Ahad, 8 November 2009

MEMANCING UDANG GALAH DI PANCHOR

Tak pernah Hasan memancing, petang tu dia terlalu bersemangat nak ke sini
Panorama indah di Panchor

Abu Hassan beria-ia mengajak aku memancing udang galah


Jambatan Pancor ke Bukit Gambir/Segamat
Akibat hujan lebat,udang pun tidak mahu timbul hari itu,katanya
udang akan timbul sewaktu air jernih


Tiga ekor seluang ini sahajalah yang dapat diperoleh pada petang Sabtu
yang indah itu....hahahahhh! Sja mengisi masa lapang

7 ulasan:

Mama Miraki berkata...

udang..oh..udang..kenapa tak mau timbul...macamana.. aku.. nak.. timbul.. rumput.. panjang sanagt....rumput.. panjang sangat....

MSOM berkata...

Sebelum ni, kawan saya tu kata, dia dpt banyak udang galah di tempat yang sama, agaknya sebab dia bawak saya, udang pun naik segan tengok BLOGGER bawak kamera ke tepi sungai tu! Takut diambik gambar.

~ Mummy Gee ~ berkata...

udang tu pemalu dan low profile ala2 'anonymous' tu yang tak timbul2

MSOM berkata...

Anonymous itu species tikus mondok....huahuahuahuahuah!

Tak apa...lain kali udang galah tu akan kena juga...tunggu harinya...walaupun seekor pun jadilah...sebab sya tak pernah dapat udang galah...kalau keli afrika dah banyak kali...tapi GELI pulak nak buat lauk...besar sangat macam naga

Mama Miraki berkata...

Buatlah pulak "Minyak Keli Dara" boleh x.....hihihhii

MSOM berkata...

TENGAH MEMIKIR NI, CADANGAN MIRAKI NI...NAK BUBUH DAUN KESUM TAK YA MINYAK TU?

Mama Miraki berkata...

Bubuh daun kesom sikit..pastu letak serai(jangan letak batu serai pulak)....jadi asam pedas ler pulak keli naga tu.....hihihihihi