Ahad, 20 Februari 2022

AMOI, SAYA MAU MINTAK BUAH KELAPA MUDA

 Anak-anak lelaki aku selalu kata jiran aku ni amoi anak dua orang tu sombonglah, berlagaklah. 


Aku cakap, kita kena layan manusia sama saja. Ada nenas MD2 lebih aku hantar ke rumah dia, kadang-kadang aku bertanya khabar masa dia jaga kedai handphone kat pekan tu. Dia kerja di kedai anak murid aku... 



Apabila aku mintak buah kelapa muda semalam. Dia tanpa banyak soal, 


" ```Petiklah, petik ...```"


Sambil berkejar ke dapur dan keluar menghulurkan beberapa sacet vitamin C.  


" ```Ini vitamin kasi campur dengan air kelapa baru bagus```"


"Oooo..ok ok Kamsia..."



Begitulah, kita kena berbaik-baik dengan jiran kita tak kira bangsa.


Dulu rumah ni didiami oleh ayah ibu suami Amoi ni... Taukey Ah Hock dah serah rumah ini kepada anak lelakinya. Ah Hock sekeluarga jiran yang baik tak pernah kacau atau buat masalah dengan aku.

Tiada ulasan: