Isnin, 23 September 2024

SEBUAH KISAH PURBAKALA

Masa dia di SMK Ypeng

Datang sbgai penguji ujian lisan BM

Sorang lagi member dia tu nampak serius dan protokol



Maka pada hari ujian lisan BM di sekolah kita

Dia dtg kuaters aku dgn Amran

Mandi manda

Golek2 biasa lah 


Yg aku nak cerita ni 

Dari rumah dia ckp dgn aku


Masehood tadi beritahu aku, budak yg nama Fong ( bini dia tu la)


Passing kat aku

Aku luluskan

Jangan bagi kawan aku tu

Dia street


Dia ckp macam tu sebab aku yg jaga loceng dan org yg uruskan calon nak masuk bilik ujian


Tiba masa, Fong pun tersenyum2

Aku kata kat dia


Awak jumpa Cikgu yg pakai serban tu...jgn sebelah tu ok


Ok Cikgu



Setelah sesi ujian tamat petang tu...Markom terus jumpa aku


"Pandai dan petah makwe Masehood"


"Dah hari2, Masehood bagi tusyen percuma"


Kami pun ketawa terbahak2...dan Markom masuk ke keretanya dgn kawannya yg protokol itu balik ke Yong Peng



Begitulah sedikit kisah yg termuat dlm Memoir seorang Aku- Mat Som Herbs


😜😜😜

Kisah benar adanya tiada tokok tambah

Tiada ulasan: