MAKLUMAN

NO HANDPHONE SAYA (DI ATAS TU) JENDELALIMA TRADING HANYA UNTUK TEMPAHAN PRODUK YG SAYA JUAL.

Ahad, 15 Mac 2009

E-MEL KHAIRUL AZMAN

WAJAH KHAIRUL AZMAN 2009
CIKGU NORSILAWATI
ALIF HAIKAL
AISHAH
SYAKIR AIMAN

WAJAH KHAIRUL AZMAN PADA TAHUN 1994

MAK DATUK! BESARNYA RUMAH CIKGU KHAIRUL AZMAN & NORSILAWATI NI!!!

MACAM AKU TAK PERCAYA HOUSEMATE AKU KINI TINGGAL DI DALAM MAHLIGAI!!!
DULU MAKAN NASI LAUK ENTAH APA-APA!


Rumah kat kelantan kebanyakkan besar-besar belaka som bukan kerana kami ni kaya tapi kat sini kebanyakan barang-barang masih murah lagi kalu nak bandingkan kat negeri2 lain.Kuih muih masih boleh dibeli dengan harga RM1 untuk 5 biji. Kalau nasi pagi tu dalam lebih kurang RM1.50. nasi tengahari lebih kurang RM2.00.Pendek kata kalau duit RM5..00 tu masih boleh beli makanan untuk pagi dan tengahari. Tambahan pula kebanyakakan rumah-rumah besar kat kelantan ni rumah cikgu. bukan apa orang kelantan ramai yang jadi cikgu. Besar bukan nya apa, ini kerana kami dapat buat rumah dengan pinjaman kerajaan (Loan). Kebanyakan kami buat pinjaman dua-dua sekali (suami-isteri). Biasanya separuh-separuh. Lagi pun kat sini harga tanah masih murah lagi tak macam kat Johor atau KL agaknya. Harga upah tukang rumah pun masih murah lagi lebih kurang RM15 hingga RM17 sekaki persegi. Kami kat kelantan jarang bagi kontraktor buat rumah kami. Kebanyakan kami di sini cari tukang rumah, upah tukang sendiri, manakala bahan-bahan pembinaan kita orang cari dan oder sendiri dari kedai hardware. Murah dan jimat som.

Plan rumah kita buat sendiri kemudian kita upah tukang pelan untuk lukis kita punya plan. Belanja upah plan dan cop akitek lebih kurang RM700 hingga RM1000 je semua sekali siap. Kat sini harga tanah kalau kat kampung atau pinggir pekan tu lebih kurang 40 ribu hingga 60 ribu satu ekar. Kalau tanah yang telah dipecahkan lot pula antara 30 ribu hingga 40 ribu satu lot banglo. Lagi pun kat kelantan ni kebanyakan rumah-rumah pinjaman di buat di atas tanah sendiri iaitu tanah pemberian orang tua. Luas le sikit som. Aku masa nak buat rumah ni satu benda pun aku tak tau. Tapi aku tanya member sikit-sikit macammana nak buat rumah sebab aku tak nak bagi kontraktor buat. Bukannya payah som. sekarang ni kalau sapa-sapa suruh aku buat rumah memang aku boleh buat. Kalau kontraktor buat, 40ribu hingga 50ribu tu untuk untung dia saja, tak masuk upah tukang lagi. Kalau kita buat sendiri uang tu kita boleh beli banda-benda lain untuk rumah kita. Aku buat rumah ni untuk upah tukang lebih kurang 45 ribu. Yang lain tu semua untuk beli bahan-bahan pembinaan. Kalau kita buat sendiri kita bukan dapat rumah aja dengan pinjaman tu, tapi kita boleh beli barangan kelangkapan dalam rumah seperti perabot, langsir, kabinet dapur, pilihan untuk sink, tile, syiling dan macam-macam yang kita nak buat dengan rumah kita som. Itu lah kelebihan kalau kita buat rumah sendiri.

Untuk buat rumah kita memerlukan lesen kontraktor kelas F, tapi lesen tu kita boleh pinjam atau sewa dengan pemilik lesen. Kalau sewa lesen dalam lebih kurang RM1000 hingga RM2000 je som. Tapi kalau member kita bagi le saguhati dalam lebih kurang RM1000 je. Rumah aku ni aku combine loan dengan isteri aku RM100 000 sorang jadi 200 000. Tambah sikit untuk pagar RM12 000. Siap semua sekali dalam RM250 000 je. Tapi kalu bagi kontraktor aku agak lebih kurang 300 000 tak cukup kot. Rumah aku ni luasnya lebih kutang 2700 kaki persegi. Bilik aku buat 4 je, bukan apa untuk luaskan rung tamu ruang keluarga (3 ruang) senang nak buat kenduri kesyukuran.Ruang tamu 13' X 13' kaki persegi. Bilik air 3. Sebenarnya rumah aku ni aku bina pada bulan april tahun 2004 dan siap pada bulan mei 2005. lebih kurang 4 tahun le aku dok kat sini. Tapi ni bukan kampung asal aku. Kampung asal aku kat Pasir Mas. manakala lot rumah ni aku beli (combine loan dengan bini aku) RM25 ribu. Luas lot lebih kurang 7300 kaki persegi.

INILAH GAMBAR TERBARU CIKGU KHAIRUL AZMAN BIN AWANG AHMAD
DAN KELUARGA TERSAYANG. ISTERI BELIAU IALAH CIKGU NORSILAWATI MAHMOOD.

ANAK-ANAK KESAYANGAN CIKGU KHAIRUL AZMAN AWANG AHMAD-AISHAH,SYAKIR AIMAN DAN YANG KECIL SEKALI MUHAMMAD ALIF HAIKAL.
WAU!!! IMPIAN KHAIRUL UNTUK MEMILIKI MERCEDEZ
AKHIRNYA TERCAPAI....TAHNIAH KHAIRUL KALAU CIKGU ARIFIN SAFAWI JUMPA KHAIRUL MESTI TERKEJUT
"Nama wife aku Norsilawati Mahmood. Dia mengajar di SMK Sri Gunung. Sek. dia dekat je dgn rumah lebih kurang 400 meter. Kalau dok kat rumah nampak bumbung sek. dia. Anak sulung aku Aisyah baru Form 1, sek Agama Tok Bachok. Yang nombor 2 nama syakir Aiman djh 5, Yang ke3 namanya Muhammad Alif Haikal, dia ni agak nakal sikit tapi pandai juga la. Dia sekolah di sekolah aku mengajar. Yang no.2 tu sek kat sini je Sk Gunung. Kalau hang ada masa jom la datang ke kelate boleh makan nasi dengan budu... besttttt...."e-mel Khairul

Begitulah...pejam celik, pejam celik tau-tau masing-masing dah ada anak besar-besar. Betullah kata Khasfe Mohamad...rumah Khairul ni kira Mahligai. Tengok langsir pun kita dah tau...! Tapi Khairul ni
dari dulu sampai sekarang tetap peramah dan tersenyum sentiasa. Beruntungle Cikgu Norsilawati. Agaknya Khairul Azman ni tak pernah marah anak?

Khairul beritahu aku dia dah buat blog...alamat blog Khairul ialah http://kubangdakan.blogspot.com tetapi, sekarang belum ada artikel.Mungkin Khairul masih busy. Ni aku nak bagi tutorial...lihat semula label dalam blog aku...TIP BUAT BLOGSPOT. Semoga akhirnya Khairul dapat membina blognya sendiri dan dapat menulis segala peristiwa yang berlaku di tempat tinggalnya dan dunia keguruannya. Sama-samalah kita nantikan kemunculan http://kubangdakan.blogspot.com/

Khairul bertanya tentang Sdra Suraimi. Suraimi? Cikgu yang hebat tu. Apabila sesekali terdengar Lagu Ayam Den Lapeh nyanyian Anita Sarawak mesti ingat dia. Yang sedang tercari-cari Cikgu Khairul Azman yang kacak ni sila hubungi e-mel khairuldakan@gmail.com Nombor hand phone tak boleh bagi, nanti takut cikgu Norsilawati marah...hahaha

Dimumkan kepada Ustaz Halim Suparman,Cikgu Sarakal, Cikgu Ali Sairi, Cikgu Jamburi, Cikgu Sayuti (Sayete Kamdani), Cikgu Rahman Kadir/Cikgu Saptiah, Saleh Bontat, Rajah, Wak Sudi, Yazid, Lokman dan Razli dapat hubungi Cikgu Khairul Azman di talian 012-9522756.

Tiada ulasan: