Rabu, 4 Mei 2011

SYAHIDNYA SEORANG PEJUANG-OSAMA LADEN

.....Hanya ini yang dapat kukatakan minggu ini....




Salah seorang lelaki yang dibunuh Amerika.
Seakan-akan Osama tetapi kelihatan masih muda.




"Janganlah kamu menyangka bahawa orang-orang yang terbunuh dijalan Allah itu mati, bahkan mereka itu hidup disisi Tuhan mereka dengan mendapat rezeki. Mereka dalam keadaan gembira disebabkan kurnia Allah yang diberikanNya kepada mereka. Dan mereka bergirang hati terhadap orang-orang yang masih tinggal di belakang mereka yang belum menyusul mereka bahawa tiada ketakutan terhadap mereka dan tidak pula mereka bersedih hati. Mereka bergirang hati dengan nikmat dan kurnia yang besar dari Allah dan bahawa Allah tidak mensia-siakan pahala orang-orang yang beriman."


Jasanya sungguh besar, kerana sama-sama menumbangkan kuasa Besar Soviet Union di Afhanistan. Memang kematian itu telah sekian lama dicarinya.


Dia telah menyerahkankan seluruh jiwa, kehidupan dan hartanya untuk jihad. 


Siapa kata Osama tidak mati? Dia hanya manusia. 


Aku percaya Osama benar-benar telah syahid.
Masakan Obama mengumumkan berita palsu, yang mungkin akan menyingkirkannya daripada pemilihan presiden buat pusingan kedua? Omongan kosong di facebook dan twitter itu cuma jenaka sahaja.


Cuma Barat dan Yahudi sahaja yang melabelnya sebagai pengganas. Bumi Palestin, Iraq, Afhanistan setiap hari dibom dan dimusnahkan. Kini ia menjalar pula ke Libya. Itulah keganasan yang tiada hentinya yang tiada tolok bandingnya di atas muka bumi ini. 


Pastinya kalian tahu, Hijbullah dan Hamas yang mempertahankaan negara mereka juga telah dicap sebagai pengganas? 
Jiran cilik Osama ini pun ingin tahu apa yang berlaku kepada jirannya.


Tiada ulasan: