Selasa, 3 September 2019

DAH 62 TAHUN KITA KAYAKAN MEREKA

Buletin Utama TV3 beberapa hari yang lalu melaporkan bahawa Menteri Perdagangan Dlm Negeri berkata tiada apa2 kesan kpd tindakan memboikot barangan bukan bumiputera (non Muslim). Kalau xde kesan apasal sibuk2 drp Menteri hingga ke PM dok ulas hal tersebut. Yg Lim Guan Eng pula sibuk minta campur tangan Umno-Pas utk bantu halang kempen tersebut. Ini menunjukkan kempen tersebut telah memberi kesan.



Gunakan Produk Orang Kita

Ada menteri PH yg kata tindakan tersebut merugikan atau menurunkan taraf ekonomi negara. Saya rasa menteri ni tak buat homework sblum buat press statement. Mcmna boleh merosot sbb org ramai bukan x beli barang. Cuma duit pelanggan muslim pergi ke peniaga muslim sahaja. Putaran kewangan dlm pasaran tetap berlaku & tidak berkurangan. Kecualilah org ramai tidak keluar membeli barang.

Syukur sebenarnya, dah 62 tahun kita kayakan Cina2 DAP ni hingga jadi sombong, sekarang giliran kita kayakan orang Islam kita.

Produk Bukan Islam dibuat oleh kilang kafir, yg tak bayar zakat, malah keuntungannya didermakan UTK buat gereja, tokong, kuil.

Tokeynya tak mandi junub, tak cebuk, buat MCM2 makanan dan minuman, tak baca Bismillah... Kita sapu semua masuk perut anak-anak kita. Mereka bukan tahu maksud suci. Bersih dan suci berbeza. Kalau tak tau beza pergi balik belajar agama.

Teringat kisah orang Yahudi, berdiri di satu kedai. Dia mencapai kotak rokok. Tiba2 hujan pun turun. Mancis tak ada. Kedai yg ada di persekitarannya kedai Arab... Lelaki itu matanya tetap ke depan seberang jalan ada satu kedai runcit Yahudi. Dia sanggup meredah hujan lebat itu semata-mata nak beli mancis itu. Ngko faham ke tak faham, disebalik kisah yang aku cerita ini? Kita orang Melayu terbalik. Kita tolong kedai Kafir berbanding kedai kawan kita seagama sendiri. Akhirnya yg berlaku hari ini. Kerana kita tak mampu dari segi ekonomi kita dihina sebagai bangsa pemalas, yang makan dan tidur saja. Kalau ngko tak ada perasaan apa-apa, itu tandanya banyak sangat zat babi yang telah ngko dah telan dari jus dan makanan yang mereka pasarkan.

Perasaan ni bukan rasis, tetapi akibat kaduk dah naik junjung. Mereka dah langgar garisan merah, yg menyebabkan kita sudah membuak2. Inilah perang ekonomi yg boleh kita sertai. Tukarkan produk2 yg kita guna daripada produk kafir kepada produk Islam kita yang bayar zakat. Zakat yg membangunkan ekonomi ummah kita.


  • Tukarkan semua barang dapur, barang bilik air (syampu, ubat gigi, sabun DLL) kepada produk Islam. Beli HP di kedai Melayu. Cari walaupun jauh. Kita memang nak ajar mereka cukup-cukup. Cukuplah kita dihina dan dipandang rendah selama ini.

Tiada ulasan: