Sabtu, 2 Januari 2010

ALLAH DI BULETIN KATHOLIK

Pentas 2010 dibuka dengan isu panas di mana gereja Katholik boleh menggunakan perkataan ALLAH dalam buletin edaran mereka yang diputuskan oleh Mahkamah Tinggi. Soalnya jika mereka sudah mengaku Allah sebagai tuhan mengapa mereka tidak mengakui bahawa Allah itu Esa? Kita bimbang kejayaan mereka dalam tuntutan tersebut akan digunakan untuk menyesatkan orang-orang Islam di bumi Mlaysia ini, tambahan pula terlau ramai orang Islam yang jahil terhadap agamanya sendiri, sehingga percaya kepada Rasul Melayu yang penipu, Ayah Pin kerajaan angkasa lepas, apatah lagi dengan dakyah Kristian yang tersusun demikian rapi dan berstrategi?

Sedang orang-orang mereka berbondong-bondong menganut Islam di Eropah, kita di Malaysia ini semakin kalut hingga mempercayai sesuatu yang ternyata sesat daripada kebenaran. Adakah minda kita telah diterbalikkan Allah hingga tidak mampu berfikir untuk memilih mana jalan yang benar?

Kita telah merdeka setengah abad, tetapi apabila terjadinya keputusan seperti itu ramai yang membisu, sedangkan ia mengancam akidah generasi anak bangsa kita pada masa akan datang. Cuma segelintir orang yang terlibat dengan NGO yang menunjukkkan penentangan secara terang-terangan.

Jika sikap seperi ini dibiarkan tidak mustahil lambat laun Islam akan lenyap dari Malaysia seperti hilangnya Islam dari bumi Andalusia.

Tiada ulasan: