MAKLUMAN

NO HANDPHONE SAYA (DI ATAS TU) JENDELALIMA TRADING HANYA UNTUK TEMPAHAN PRODUK YG SAYA JUAL.

Ahad, 22 April 2012

LANGIT MERAH DI UFUK SELATAN

Jam 6.30 petang anak-anak telah pun berada di dalam rumah. Jam 7.15, ada cahaya oren memancar dari tingkap rumahku. Aku terkesima sekejap, adakah mentari telah terbit dari barat? Aku membuka pintu dan ingin menyaksikan....Dunia belum Qiamat.....
 Awan yang dipancar mentari berlainan sekali petang ini....Subhanallah.....
Umpama letupan nuklear di Hiroshima
(Barisan rumah jiranku, mereka ni buat rumah ikut selera masing-masing, sehingga bumbung dapur bertemu dapur)
Pelangi senja menutup tirai siang, kelihatan rumah bakal jiran-jiran baru aku telah hampir siap. Nak berjiran dengan aku silakan, rumah ni baru RM 300K
Pada waktu senja beginilah syaitan dan iblis berkeliaran umpama burung-burung yang keluar sarang pada waktu pagi, sebab itulah anak-anak kita mesti berada di dalam rumah, dan tingkap-tingkap dan pintu ditutup. Boleh bayangkan bagaimana gembiranya iblis-iblis itu ketika ini...

4 ulasan:

cinnamon.com berkata...

kalau hari jumaat tu takut.

senja merah..

betul..iblis bersuka ria,waktu senja.

Yatie Awang berkata...

subhanallah...keindahan alam ciptaan Tuhan

mak encik | SZ berkata...

salam cikgu MS,

subhanaAllah .. sempurna sungguh ciptaan Allah ...


300k? rumah teres ke banglo tu? klu kat sini teres saja lah dapat, klu banglo dapat gak tapi dalam mimpi je :p

cinnamon.com berkata...

p/s kucing hitam tu ada,cumanya cinnamon ni cepat banggat boringnya.

lps ni nak tukar lagi.

hobi..